Almondy lanserar älskad chokladklassiker till fikastunden - Mandeltårta med Marabou Schweizernöt

Chokladfantaster, se hit! Nu presenteras uppföljaren till den populära tårtan Almondy Marabou Mjölkchoklad, nämligen Almondy Marabou Schweizernöt. Crunchiga hasselnötter och fyllig chokladkräm som varvas med Almondys unika mandelbottnar. Allt överdraget med ett lager härlig Marabou Mjölkchoklad. Det har aldrig varit lättare att bjuda på en oemotståndlig fika, dessutom en naturligt glutenfri sådan.

Almondy har gjort sig kända för sina mandeltårtor, bakade på ett originalrecept från 1890-talet. Smaker som bland annat storsäljaren Almondy Mandeltårta med Daim och nykomlingen Moussetårta med Hallon & Saltlakrits har gjort tårtorna omtyckta och efterfrågade världen över. I bageriet strax utanför Göteborg bakas det varje dag över 75 000 tårtor som säljs till närmare 50 länder runtom i världen. Idag finns elva delikata tårtor i det svenska sortimentet, samtliga naturligt glutenfria. Nu är det dags för lanseringen som alla chokladälskare väntat på – Almondy med Marabou Schweizernöt.

Vi är fantastisk glada och stolta över att ännu en gång få presentera ytterligare ett samarbete med ett så välkänt varumärke som Marabou. Att skapa ett tårtrecept baserat på den omåttligt populära Marabou Schweizernötchokladen kändes direkt som en oemotståndlig fullträff. Den nya tårtan är ett perfekt giftermål smakerna emellan och sätter definitivt guldkant på fikastunden, säger Cecilia Lyche, Brand Manager på Almondy.

Almondy Marabou Schweizernöt
Tårtan bakas med en fyllig, len chokladkräm som varvas med Almondys mandelbottnar. Den toppas med grovhackade hasselnötter, som sedan täcks av ett lager med härlig Marabou Mjölkchoklad.

Kakaon kommer från Rainforest Alliancecertifierade odlingar. Det innebär att kakaobönan är producerad på en odling som lever upp till både sociala och miljömässiga krav, samt verkar för att bevara den biologiska mångfalden.

400 gram, lämplig för 6-8 personer.
Cirkapris: 45 kronor.
Finns i frysdisken.