Almondy lanserar dubbla tårtnyheter  - de hetaste smaktrenderna nu i frysdisken

Almondy lanserar dubbla tårtnyheter - de hetaste smaktrenderna nu i frysdisken

Just när längtan är som allra störst efter sommarens alla fikastunder, lanserar Almondy två läckra tårtnyheter – Salted Caramel Crush med den älskade smakkombinationen havssalt och karamell och den nya smaksensationen Ruby Passion med passionsfrukt och Rubychoklad. Om de är goda? Så goda att du inte kan bestämma dig för vilken du ska prova först.

Den vinnande kombinationen av sött och salt har de senaste åren blivit en verklig favorit hos svenskarna. Därför var det inga tveksamheter att just Salted Caramel Crush skulle bli en av Almondys tårtnyheter inför sommaren. Men det Göteborgsbaserade tårtbageriet nöjde sig inte där. Dessutom lanseras nu Ruby Passion men den trendande, nya Rubychokladen som ger en vackert rosa tårta tillsammans med frisk passionsfrukt.

”Vi ser fram emot att svenska folket ska upptäcka Rubychokladen i sommar, en spännande smak som många kanske inte hört talas om innan. Och för den som vill gå på en redan uppskattad smakfavorit är salt karamell alltid rätt. Två tårtnyheter som passar utmärkt till sommarens alla fikastunder”, säger Sofie Funevik, Marketing Manager på Almondy.

Den innovativa Rubychokladen

För första gången någonsin kan man nu köpa en tårta i frysdisken som är gjord på Rubychoklad – en sann innovation och den första nya chokladen på över 80 år. Rubychokladen beskrivs som den fjärde chokladsorten, efter mjölk-, mörk- och vit choklad. Den är naturligt rosa i sin färg och har en smak som varken är bitter, mjölkaktig eller söt. Istället har den ett djup av färsk bärfruktighet och läcker mjukhet. I tårtan ackompanjeras fruktigheten av en syrlig passionsfruktskräm och förstås Almondys klassiska mandelbotten där allt sammantaget skapar en symfoni av smaker i munnen. Enkel att plocka fram ur frysen när gästerna är på ingång.

Salt och sött – smakfavoriten äntligen i tårtformat

Nästa tårtnyhet möter habegär redan innan den nått frysdisken. Salt och sött har varit en omåttligt populär smakkombination under flera år. Den sötsugna delen av befolkningen tycks inte få nog och trenden fortsätter växa stadigt i allt från glass och snacks till kaffedrinkar, cocktails och till och med inom doftljus. När Almondy nu släpper nyheten Salted Caramel Crush är den därför redan på förhand tippad att bli en ny favorit i frysdisken. Tårtan får en karaktäristisk smak av den lena, söta karamellen i kombination med elegant havssalt som skapar en perfekt balans mellan två starka smakprofiler. För att lyxa till det ytterligare får de omtyckta smakerna sällskap av knapriga jordnötter, mjölkchoklad och en extra mjuk mandelbotten gjord enligt ett helt nytt recept.

”Det är med glädje vi lanserar inte bara en utan två smaknyheter inför sommaren. Med allt som hänt i världen det senaste året tycker vi att de små stunderna i vardagen ska firas lite extra. Just tårta sätter guldkant på tillvaron och det förtjänar vi alla, även om det så bara är en enkel fika i solen med vännerna”, säger Sofie.

Både Ruby Passion och Salted Caramel Crush finns redan att hitta i frysdisken. De kostar cirka 44–51 SEK, väger 400–420 g och räcker till ungefär 6–8 personer.

För mer information kontakta Sofie Funevik, Marketing Manager, på sofie.funevik@almondy.com eller Angelica Cramér, Brand Manager, på angelica.cramer@almondy.com. Eller besök Almondy.se.

Almondy är ett tårtbageri som grundades år 1982 på Aschebergsgatan i centrala Göteborg och som bakar och säljer kylda och frysta tårtor. Idag arbetar över 100 anställda hos oss i bageriet i Torslanda, utanför Göteborg. Här bakas fler än 75 000 tårtor varje dag till konsument, restaurang och storkök i över 50 länder. Kvalité, utsöktsmak och enkelhet är kärnan i vårt erbjudande. Vår absoluta storsäljare är Daim-tårtan, som vi började baka år 2001. Sedan dess äts det en miljon Daim-tårtor varje år i Sverige.