Bild: Ida Dahlgren/sodra.byvag

Almondys pepparkakskladdkaka med Marabou mjölkchoklad – fjolårets succé är tillbaka

Almondys pepparkakskladdkaka med smarrig Marabou mjölkchoklad är tillbaka – garanterar julstämning på nolltid och du slipper baka. En julig kladdkaka med smak av pepparkaka och Marabou mjölkchoklad finns nu åter i butik, redo att förgylla alla härliga stunder med smakglädje i kubik. Med denna kladdiga kaka i var frys, blir det enkelt att komma i stämning och bjuda in till julemys.

Adventsfika, luciafirande, uppesittarkvällen… december är fylld med tillfällen som gör sig bra för en extra god stund med familj och vänner. Att lyckas hinna med bakning mitt i julrushen samtidigt som man vill bjuda på något juligt och gott kan däremot vara ett dilemma. Men även i år finns det en lösning på problemet – med tre godsaker i en.

Förra året lanserade Almondy en kladdkaka med mjölkchoklad och pepparkakskryddor, som blev en omedelbar succé. Därför var det ingen tvekan om att kakan skulle få en comeback även till årets juliga fikastunder.

”Vi på Almondy älskar julen, det är en fantastisk tid fylld med mysiga fikastunder att samlas kring. Därför är vi extra glada att kunna erbjuda en enkel men riktigt god och julig kaka som lätt kan ställas fram och förgylla alla stunder med doften och smaken av jul. Då kan vi garantera julstämning på nolltid”, säger Angelica Cramér, Brand Manager på Almondy.

Med en pepparkakskladdkaka i frysen är man alltid redo att bjuda på något riktigt gott, precis som den är eller med tillbehör. Till exempel:

• Lättvispad lingongrädde
  • Creme cheesefrosting med apelsinzest
  • Krossade polkagrisar

Almondys Marabou kladdkaka med pepparkakssmak finns att hitta i frysdisken från v 42. Cirkapris: 25–30 SEK.

För mer information kontakta Sofie Funevik, Marketing Manager, på sofie.funevik@almondy.com eller Angelica Cramér, Brand Manager, på angelica.cramer@almondy.com. Eller besök Almondy.se.

Almondy är ett tårtbageri som grundades år 1982 på Aschebergsgatan i centrala Göteborg och som bakar och säljer kylda och frysta tårtor. Idag arbetar över 100 anställda hos oss i bageriet i Torslanda, utanför Göteborg. Här bakas fler än 75 000 tårtor varje dag till konsument, restaurang och storkök i över 50 länder. Kvalité, utsöktsmak och enkelhet är kärnan i vårt erbjudande. Vår absoluta storsäljare är Daim-tårtan, som vi började baka år 2001. Sedan dess äts det en miljon Daim-tårtor varje år i Sverige.