Julen blir bättre med tårta – Almondy lanserar Christmas Cake

Julen blir bättre med tårta – Almondy lanserar Christmas Cake

Ge plats åt tårtan på julens fikabord för nu lanserar Almondy nyheten Christmas Cake. En tårta med saftig, mjuk pepparkaksbotten toppad med karamellchoklad, kaksmulor och chokladlinser i juliga färger, som bäst avnjuts tillsammans med nära och kära. Ställ fram den på bordet och känn gemenskapen på nolltid.

Julen är en tid där godsaker är en självklarhet. Förutom själva julbordet fylls kalendern i december med allt från luciafirande, adventsfikor och julfilmskvällar hemma i soffan. I år vill Almondy bjuda alla fikasugna julfirare på något extra gott och har därför skapat en tårta med extra allt.

”Goda bakverk till julen är nästan ett måste. Lussekatter, pepparkakor, choklad och knäck är några av alla goda sötsaker som ställs fram på bordet när det är jul. Men nu tycker vi att det är dags att även tårtan får sin rättmätiga plats i julemyset,” säger Angelica Cramér, Brand Manager på Almondy.

Kakan består av en tjockare, mjuk kakbotten med klassiska pepparkakskryddor. Ovanpå ligger ett lager med len karamellchoklad som toppats med knapriga kaksmulor och färgglada chokladlinser. Den tinar snabbt och äts med fördel i gemenskap med familj eller vänner, tillsammans med ett glas rykande varm glögg.

Almondys Christmas Cake finns på ICA, Willys, Hemköp, Tempo och City Gross från v. 40. Skulle den inte finnas inne i den lokala butiken kan man fråga personalen så kan de beställa hem den.

För mer information kontakta Sofie Funevik, Marketing Manager, på sofie.funevik@almondy.com eller Angelica Cramér, Brand Manager, på angelica.cramer@almondy.com.

Almondy är ett svenskt bageri som bakar och säljer frysta och kylda tårtor, kladdkakor och desserter. I bageriet i Torslanda arbetar drygt 100 medarbetare för att sprida glädje världen över varje dag. Här bakas omkring 80 000 tårtor dagligen, som säljs i över 50 länder. Almondy är mest känt för storsäljaren Daim Cake, men bakar allt från kladdkakor till veganska tårtor och jobbar ständigt på att utveckla nya smakupplevelser för glada, minnesvärda stunder.