Amaunet släpper 90-tals inspirerad indie-rock med sommarkänsla

Amaunet är senaste tillskottet i Lövely-familjen och på fredag släpper de sin första singel "Pilot", tagen från deras kommande debut-EP "Amaunet". Singeln är den perfekta 90-tals inspirerade indie-rock låten, med somrig känsla, minnesvärda textrader och ringande melodier. Tillsammans med singeln släpps även en tillhörande musikvideo.

"Pilot" är somrig indie-rock i sin bästa form, som bygger i tempo genom låtens gång med minnesvärda refränger, berörande textrader och känsla. Låten passar lika bra på en drömsk roadtrip som i bakgrunden till en solnedgång med vänner en sensommarkväll. Kanske hade den till och med kunnat smygas in i DJ-mixen på lokala indieklubbens dansgolv, under glittrande discolampor i ett dimmigt rum.

Amaunet kombinerar 60-talets melodier med det klassiska soundet av britpopen och 90-talets gitarrer; karaktärsdrag som har sina rötter i bandets inspiration från band så som The Stone Roses, Oasis och The Beatles. Deras EP "Amaunet" innehåller allt ifrån långsammare indie-rock till snabbare, attityd driven indie-pop - fylld med allt ifrån sångaren Naris lika mycket vackra som grova sångröst till tunga gitarr riffs. Den perfekta samlingen låtar för fans av band som Kings of Leon, Oasis och The Vaccines.

"Pilot" finns tillgänglig överallt den 24e juli. Tagen från bandets kommande EP "Amaunet", ute digitalt via Lövely Records den 20e November 2020.

Förhandsspara singeln på Spotify/ Apple Music:

Mer från Amaunet:

Amaunet består av:

Nari
Oliver
Viktor
Oscar
Josefin

För lyssningslänkar och mer information om den här releasen, kontakta Valdemar på: