BD-influenser och starka melodier i Hasts nya singel

Fredagen den 22a maj släpper Hast sin tredje singel, "Tripprapporter", tagen från det kommande debutalbumet "Förlorarens hämnd" som släpps den 12e juni via skivbolaget Gaphals. Singeln är den sista innan albumsläppet och karaktäriseras av självutlämnande textrader, tempo och starka melodier som påminner om 90-talets Broder Daniel. Låten är producerad av Tommy Tift och gästas av Karolina Engdahl på sång, båda kända från banden Vånna Inget och True Moon.

Mörka, personliga texter och ett sound som påminner om såväl indie-rock som svartrock och svenskspråkig punk är vad som hittills definierat varje av Hasts singelsläpp. Detta stämmer även för singeln "Tripprapporter", som med sina minnesvärda refränger och sitt snabbare tempo sätter Hast på kartan som en av de svenska rock- och punkartister värda att hålla ett öga på.

Debutalbumet "Förlorarens hämnd" släpps den 12e juni och införlivar den formen av Svensk Punk som idag är synonym med Svenskspråkig Rock. Ett album med starka influenser från 80-talets Thåström, 90-talets Broder Daniel samt 00-talets Vånna Inget och Masshysteri. Malmöartisten Christian Hast skapar med ett svenskt mörker, personliga och utlämnande texter och starka melodier ett soundtrack till ungdomskulturens motstånd till allt det som kan betraktas som normativt.

"Förlorarens Hämnd" släpps den 12e juni på skivbolaget Gaphals. Albumet släpps digitalt och på Vinyl och distribueras av Sound Pollution i Sverige och Danmark, Border i Norge och Supersounds i Finland. Den tredje singeln, "Tripprapporter", släpps fredagen den 22a maj.

Förhandsspara och lyssna på "Tripprapporter":

Välj valfri musiktjänst här

Följ Hast På:

För mer info, tidiga lyssningslänkar och pressförfrågningar kontakta Valdemar på:

press@almostreligious.com

• gaphals