Det bästa av punk'n'roll i The Hawkins explosiva nya singel

The Hawkins är äntligen tillbaka med nya singeln "Hilow". Singeln är Arbogabandets tredje släpp från det kommande albumet "Silence is a Bomb", ute genom The Sign Records den 4e september på vinyl, CD och digitalt format. "Hilow" släpps tillsammans med tillhörande musikvideo och är ytterligare ett bevis på The Hawkins förmåga att skapa radiovänlig, autentisk rock - ute överallt fredagen den 7e augusti!

"Hilow" är bandets starka uppföljning till deras två tidigare kritikerrosade singlar, "Roomer" och "Stones", från det nya albumet. Släppt tillsammans med tillhörande musikvideo innehåller låten allt ifrån pop melodier och starka, medryckande refränger till tunga gitarrer och riffs. "Hilow" passar lika bra som den där nödvändiga, extra motiveringen under det tunga träningspasset som den gör dunkande ut ur högtalarna på din lokala rockklubb.

The Hawkins debutalbum "Ain't Rock N Roll" (GAIN/ Sony Music) släpptes i Oktober 2017 och satte snabbt bandet på kartan med singeln "Fuck You All I'm Outta Here", en anti-fascistisk hit som snabbt växte inom den svenska rock-scenen. Nu, tre år senare, är de äntligen tillbaka med uppföljaren "Silence is a Bomb". Ett album fyllt av låtar som sätter sig på hjärnan efter en enda lyssning, med en sådan hög kvalité och medryckande energi att det inte går att göra annat än att sjunga med. Tunga, snabba trummor och gitarrer blandas med långsammare rock-ballader i en skiva fylld av hits - The Hawkins är bandet du inte visste att du längtat efter.

"Hilow" släpps digitalt den 7e augusti. Fredagen den 4e September släpps albumet "Silence is a Bomb" på Vinyl, CD och digitalt format.

Förhandsspara "Hilow" (Spotify/Apple Music):

The Hawkins:

Johannes Carlsson: Gitarr/sång
Mikael Thunborg: Gitarr/sång
Martin Larsson: Bas/sång
Albin Grill: Trummor/sång

Mer The Hawkins:

Bandcamp

För mer information, lyssningslänkar och förfrågningar, kontakta Valdemar på: