Alnova söker projektledare och kalkylator/innesäljare omgående

PROJEKTLEDARE

Dina arbetsuppgifter

I rollen som projektledare på Alnova Balkongsystem AB får du en viktig uppgift att bidra direkt till företagets utveckling och fortsatta lönsamhet med placering i Göteborg. Du kommer att ta ansvar för helheten i ett antal entreprenader från erhållet uppdrag till färdigt montage och innefattar bl.a ansvar för:

• att tekniskt och strategiskt leda projektledningsarbete av våra balkongsystem
  • att säkerställa att vi levererar den service och de lösningar som kunden önskar
  • det interna logistikansvaret mellan konstruktion, produktion och byggarbetsplats fungerar optimalt
  • att löpande identifiera nya kunder samt utveckla relationer med befintliga kunder och leverantörer

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har tidigare erfarenhet från byggsektorn. Erfarenheter från balkongbranschen värdesätts högt. Minst gymnasieutbildning, gärna med en teknisk-, ekonomisk inriktning samt goda datakunskaper och en god kommunikationsförmåga, skriftlig som muntlig.

För att vara aktuell för tjänsten som Projektledare på Alnova krävs att du har goda kunskaper inom byggkonstruktion samt praktisk erfarenhet från byggbranschen. Vi söker dig som är analytisk, pedagogisk och strukturerad. Eftersom du kommer att ha tät kontakt med kund och kollegor bör du vara en kommunikativ, nyfiken och ambitiös person. Du är stresstålig, har skinn på näsan och kan fatta beslut. Att arbeta självständigt så väl som i grupp är en självklarhet för dig.

Grundkrav som vi ställer på dig gäller enligt följande:

• YH utbildning inom teknik / bygg (eller motsvarande) –
  • Praktisk erfarenhet från byggbranschen
  • Körkort B - tjänsteresor är vanligt förekommande både lokalt och större geografiskt
  • Meriterande är kunskaper i affärssystemet Pyramid

Vi arbetar med löpande urval så ansök snarast möjligt. Tjänsten behöver tillsättas snarast - Ansök därför idag!

För information: Magnus Andersson 070-6764134, magnus.andersson@alnova.se. Maila gärna ansökan med CV till jobb@alnova.se

KALKYLATOR / INNESÄLJARE

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Kalkylator/innesäljare på Alnova Balkongsystem AB får du en viktig uppgift att bidra direkt till företagets utveckling och fortsatta lönsamhet med placering i Göteborg. Du kommer att tillhöra ett säljteam där du ansvarar för kalkyler och orderläggning. I nära kontakt med kunder så guidar och vägleder du dem till bästa möjliga lösning för det specifika projektet. Tillsammans med övriga medarbetare i teamet så hjälper ni kundernas projekt framåt för att kundens fasadlösning ska bli så bra som möjligt och därigenom generera en affär.

Vi ser gärna att du har arbetat med offertberedning, orderhantering, försäljning alternativt arbetat i en supportfunktion där service och kundkontakt har stått i fokus. Vi ser även gärna att du har förståelsen och insikten om befintliga konkurrenter, deras sortiment, organisation och marknadsaktiviteter i regionen.

Din profil

Erfarenheter från byggbranschen värdesätts högt. Du är en lagspelare och med din positiva energi skapar du goda relationer med såväl kunder som kollegor. Du tycker om den dagliga kontakten med våra kunder och du har stort kundfokus. Vidare förstår du också hur viktigt det är att vara noggrann och strukturerad. Givetvis har du god social kompetens och en förmåga att bygga upp samt underhålla långsiktiga kundrelationer.

Du kommer att arbeta nära dina kollegor och vi ger dig en gedigen introduktionsutbildning samt löpande utbildning på våra produkter samt löpande säljutbildning, säljutveckling och coaching. Möjligheterna till personlig utveckling är således stora i ett företag som ska växa kraftigt de kommande åren. Du som söker skall hantera svenska i tal och skrift. God datorvana är en självklarhet liksom körkort.

Önskemål på dig som söker:

• Gymnasieutbildning samt önskvärd högre utbildning inom sälj / marknad (YH / IHM)
  • Dokumenterad arbetserfarenhet från motsvarande position
  • Praktisk erfarenhet från bygg och fastighetsbranschen

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Känner du att detta låter som en intressant utmaning och vill vara med på vår satsning in i framtiden så är du varmt välkommen med din ansökan.

Läs mer om företaget på: www.alnova.se

Notera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så ansök gärna omgående då intervjuer hålls löpande! Välkommen med din ansökan!

Vi arbetar med löpande urval så ansök snarast möjligt. Tjänsten behöver tillsättas snarast eller som senast Q3 2018. Vi ser gärna kvinnliga sökande.

Ansök därför idag!

Vid frågor om tjänsten kontakta eller skicka in ditt cv till försäljningschef Stefan Nilsson, stefan.nilsson@alnova.se, alternativt ring 010-16 13 403

• Västra Götaland

Alnova tillverkar och marknadsför egenutvecklade balkonginglasningar, räcken, skärmar, tak och via deras samarbetspartners erbjuder de även balkongplattor i betong eller komposit. Tillverkning, kontor och en komplett utställningshall finns på deras huvudkontor i Orrekulla industriområde i Göteborg.

Stefan Nilsson

Presskontakt Försäljningschef 010-16 13 403