A-lotterierna blir Kombispel

A-lotterierna har bytt namn till Kombispel. Det nya varumärket kommer att vara avsändare för bolagets produkter och i samband med namnbytet lanserades en ny webbplats, kombispel.se, där alla produkter kommer att vara samlade.

Kombispel är ett kommersiellt spelbolag som bedriver de uppskattade prenumerationslotterierna Kombilotteriet, Motorlotteriet och Drömreselotteriet samt skraplotterna Femman och Glädjelotten. Ägare och förmånstagare är Socialdemokratiska Arbetarepartiet (SAP) och Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund (SSU). Bolaget har bedrivit lotteriverksamhet sedan 1956.

”Namnbytet är ett led i vår nya varumärkesstrategi och ett viktigt steg i vår strävan att erbjuda marknadens bästa spelupplevelse. Kombispel blir en tydlig avsändare med stark koppling till våra produkter och med kombispel.se får vi en naturlig samlingsplats för hela vårt spelutbud”, säger Anders Jansson VD på Kombispel.

Namnet A-lotterierna lever vidare som varumärke för koncernbolaget, tidigare Folkrörelsernas Lotteribyrå.

Anders Jansson, VD Kombispel

E-post: anders.jansson@kombispel.se