Alster x FFWD

Fundforward och Alster finansierar för framtiden

Fundforward (FFWD), med ambitioner att finansiera syftesdrivna entreprenörer som fokuserar på att accelerera transformationen till en mer hållbar ekonomisk infrastruktur inleder ett pilotsamarbete med digitala produktutvecklingsbolaget Alster.

Samarbetet inleds med att man tillsammans med ett antal andra aktörer stödfinansierar utvalda pilotprojekt. Samtidigt tillgängliggörs Fundforwards finansiella modell och Alsters långa erfarenhet inom digital produktutveckling för portföljbolagen, både på praktiskt och rådgivande plan.

"Vi är dedikerade att få övergången till en planetvänlig ekonomi att gå snabbare och vi gör detta genom att erbjuda en ny syn på företagsfinansiering."

- Anna Branten, Partner Fundforward

"FFWD ligger helt i linje med Alsters ambitioner i att jobba med syftesdrivna partners med förutsättningar att genom nya finansiella modeller och digital produktutveckling förbättra och förenkla samhällsfunktioner och andra kritiska processer för en mer hållbar framtid och värld."

- Fredrik Wetterholm, CCO Alster

Det första pilotprojektet riktas mot bolaget Storyspot, en mobiltjänst som med berättelser levandegör platser runt om i Sverige. Alsters Stefan Jansson (CEO) tar också i samband med detta plats i Storyspots Advisory Board.