Ovale badkar – elegant och modernt.

Bekväma badkar med behaglig design

Ovale – stilfullt badkar i flera mått

Är det viktigt att sitta riktigt bekvämt i badet? Då passar Ovale, ett extra djupt badkar med skön oval form, som ger vatten upp till hakan. Bottenventilen sitter dessutom i mitten – inte där man sitter! Ovale är tillverkat i glasfiberarmerad sanitetsakryl, ett hållbart material som dessutom är lättstädat.

Badkaret är fristående och levereras med fyra dolda justerbara ben, förkromad pop-up-bottenventil och utloppssats. Vilken ytfinish vill du ha? Ovale finns med både matt och högblank yta, i följande längder: Ovale högblankt: 1 500, 1 650 och 1 780 mm, Ovale matt: 1 500 och 1 650 mm.

Ovale badkar

Nova – modernt med generösa mått

Nova är ett fristående badkar i mjuk, rektangulär form med högblank yta. Modellen har en bredare avställningskant mot väggen, med möjlighet att installera en sargblandare. Precis som Ovale är detta badkar extra djupt, med bottenventilen i mitten – något som gör det mycket komfortabelt. Karet är tillverkat i hållbart och lättskött sanitetsakryl. Det levereras med fyra justerbara, dolda ben samt förkromad pop-up-bottenventil. Nova finns i tre längder: 1 500, 1 600 och 1 700 mm.

Nova badkar

Basic – klassikern

Den som vill njuta extra länge av badet väljer med fördel ett badkar av stålplåt. Det behåller nämligen vattentemperaturen en längre tid, eftersom stålet absorberar värme! Basic gör skäl för namnet: ett klassiskt och hållbart badkar i 2,5 mm tjock emaljerad stålplåt och bred sarg. Eftersom det inte tar upp statisk elektricitet drar det inte heller till sig damm.

Basic badkar finns i två längder, 1 500 och 1 600 mm, och levereras komplett med kar, front, gavel och benställning. Bottenventil och utloppssats beställs separat.

Basic badkar