Upptäck Alternas mest exklusiva badrumsserier

Upptäck Alternas mest exklusiva badrumsserier

All Day Color – ny badrumsserie med matta, matchande färger

Möblerna i Alternas All Day Color-serie matchas fint av tvättställ i samma färg för en sober och enhetlig stil. I badrumsserien ingår kommod med mjukstängande lådor och tvättställ i tunt porslin samt högskåp med vändbara dörrar och glashyllor. Kommoden finns i fyra bredder, där den bredaste kan väljas med ho till vänster, centrerad eller till höger.  All Day Color finns i två färgskalor – sobert svart eller klassiskt beige.

Luxor – Alternas mest exklusiva duschvägg

Luxor är Alternas mest exklusiva duschvägg. Att den varken har handtag eller profiler förstärker den rena och stilfulla känslan. Glaset är Timeless®, ett klart och härdat säkerhetsglas med en teknisk yta som gör att tvål och vatten inte lämnar några spår. Glasets tjocklek befäster känslan av lyx – välj mellan 8 och 10 mm.

Luxor finns som hörnlösningar, enkelförpackade nischdörrar och som skärmvägg. Alla i en mängd olika mått med ”off the rack”-lösningar: Samtliga storlekar och glastjocklekar är lagerhållna för snabb leverans.Till alla Luxor duschväggar ingår kromade beslag och fästen som standard. Men för den som vågar lite mer finns även beslag, väggfästen och golvstöd i svart, vitt, silver och rose gold som tillval.

Alterna LED-spegel med dagbelysning

Med dagsljusbelysning blir det enklare att få en rättvis bild av resultatet, när du gör dig  i ordning i badrummet. Alterna har en rund spegel i generösa mått för väggmontage, som passar perfekt både i ett klassiskt och modernt designat badrum.

Spegeln har infälld LED-belysning och beröringsfri strömbrytare. Den finns i två mått – 80 x 80 och 60 x 60 cm – där den större spegeln har en ljustemperatur som går att alternera i 4 000/6 000 K, och den mindre har en temperatur i 6 000 K. Spegeln är 5 mm tjock med säkerhetsfilm på baksidan. Den är för fast installation, med IP44

Gustav Mäehans.

Specialsäljare Alterna Utgår från Stockholm +46 (0)72-213 35 94

Alterna Badrum – inredning och tillbehör

Alterna Badrum är ett av Europas ledande varumärken inom badrum och erbjuder ett sortiment med allt från möbler till dusch, bad och tillbehör. Alterna badrum står för både form och funktion som lyfter alla badrum.
Alterna marknadsförs i Sverige av SGDS Gruppen.

Alterna Badrum
SGDS Gruppen / Dahl Sverige AB