Duschserien Lusso innehåller många olika valmöjligheter.

Upptäck bredden i Lusso

Dusch med oändliga valmöjligheter

Storleken på badrummet spelar ingen roll. Lusso finns som flera olika lösningar: duschhörna, nischdörr eller fristående skärmvägg. Välj mellan raka, svängda och smidigt vikbara dörrar. Alla är vändbara och sparar plats, då de kan öppnas både inåt och utåt. Stilen väljer du själv: antingen blankpolerade profiler eller svarta i aluminium. Glasen finns i klart, gråtonat, frostat, halvfrostat och svartrutigt. Dessutom är de behandlade med Easy Clean – ett skydd mot kalkavlagringar och smuts. Du behöver heller inte borra i väggen för att sätta upp en Lusso duschvägg. Hela serien kan monteras helt borrfritt!

Lusso Black

Lusso duschhörnor

Lusso skärmväggar

Lusso nischdörrar

Nytt i badrumsvärlden

Det ”nya svarta” har även nått badrummet. Låt duschen sticka ut med glas i rutmönster! Lusso Chess är utformad i spröjsmanér, och finns både som duschhörna och fast skärmvägg. Med sina svarta detaljer på klart, härdat säkerhetsglas, blir duschen ett unikt blickfång i badrummet. Till duschhörnan väljer du mellan knopp och handtag, båda i svart. Allt kan även monteras helt borrfritt – smidigt och snabbt.

Lusso Chess duschhörna

Lusso Chess skärmvägg

Smidigt vikbart – bästa platsbespararen

Ibland är det platsbesparing som gäller! Med Lusso vikdörr är det enkelt att kliva i och ur duschen utan att ta utrymme från resten av badrummet. Dörrarna finns både för duschhörna och nisch. Glaset är klart med blankpolerade aluminiumprofiler och kromade gångjärn. Montera utan att borra, om du så önskar, eller traditionellt. Valet är ditt!

Lusso vikdörr