Alukins ambassadörer blir fler

Alukins ambassadörer blir fler

Tidigare i år sjösatte ALUKIN aluminiumbåtar ambassadörsprogrammet tillsammans med de av företagets båtkunder som gillar att visa sin båt för fler. Syftet är att öka tillgängligheten för nya båtköpare runt om i Sverige och Norden och skaran av nya ambassadörer ökar kontinuerligt.

Marinteknik i Norrtälje AB har sedan starten valt att gå sin egen väg gällande distribution och försäljning av de svensktillverkade aluminiumbåtarna. Istället för traditionell försäljning via återförsäljare har det producerande företaget valt att själva hantera all försäljning direkt från produktionen i Roslagen till slutkunderna.

Nu vill Marinteknik öka tillgängligheten och därmed ge fler potentiella båtköpare möjlighet att se och provköra båtarna runt om i Sverige och Norden.

- Vi vill visa våra båtar för fler och vi vill premiera de båtköpare som hjälper oss med det, därför har vi presenterat ett Return on investment-avtal för våra kunder som är ambassadörer, säger Maria Nikula, marknadsansvarig för ALUKIN aluminiumbåtar.

När en visning leder till en ny affär utgår en återbäring till de ambassadörer som tecknat ett ROI- avtal.  Återbäringen motsvar en viss procent baserad på priset man köpt sin egen båt för. Med detta hoppas företaget att systemet ska vidareutvecklas så att det så småningom finns möjlighet att se och provköra alla båtmodeller i ALUKINs breda modellprogram och längre framöver inom rimligt avstånd i närheten där man bor.

- Det här är en win-win lösning som vi tror på, fortsätter Maria Nikula.

Marinteknik i Norrtälje AB avser att ge sina kunder valuta för varenda satsad krona i båtägandet och det gör man genom att leverera hantverksbyggda kvalitetsbåtar med möjlighet till individuella anpassningar som tillverkas på svensk mark.

- Försäljningen har ökat stadigt varje år och vi har ett litet men välmående företag som växer stadigt. Vi har en riktigt vass kvalitetsprodukt och utan dyra mellanled kan vi behålla ett exklusivt erbjudande, att sälja båtar tillverkade i Sverige med möjlighet till individuella anpassningar, till ett överkomligt pris, avslutar Maria Nikula.

Önskar du mer information om båtarna, företaget eller ambassadörsprogrammet, kontakta:

Maria Nikula E-post: maria@alukin.se Tel: 0176-22 44 40