ALUKIN C 750 visas på Marstrand Boat Show i helgen

Båtevents i helgen - Alukin!

I helgen den 24 - 26 augusti bjuder Nimbus Stockholm in till VIP visning och demokörning av utvalda båtmodeller på Lidingö, där ALUKIN SCR 850 samt ALUKIN CW 750 bland andra står startklara vid bryggorna. Samtidigt på Västkusten går Marstrand Boat Show av stapeln, där en av Alukins modeller visas för första gången.

Som värd för eventet i Stockholm i helgen står Hans Walkenström med medarbetare på Nimbus Lidingö, som utöver utvalda båtmodeller från Alukin visar Nimbus nya W-T-C- serie (Weekender, Tender och Commuter), Nimbus 305 coupé och delar ur Axopars breda utbud. Aluminiumbåtarna som står på menyn på Lidingö är ALUKIN SCR 850 och ALUKIN CW 750.

- Vi smygstartar redan nu i helgen med möjlighet att testköra utvalda båtar, det vill säga innan båtmässan Allt på Sjön i Gustavsberg går av stapeln, hälsar Hans Walkenström på Nimbus Lidingö.

Nu till helgen den 24 - 26 augusti är det även dags för Marstrand Boat Show och för första gången på en flytande båtmässa på Västkusten visas ALUKIN C 750, en hyttbåt ur Alukins fritidsserie. Nimbus Boats visar även här nya W-T-C- serien, Nimbus 305 coupé och modeller från Axopar.

- Det är första gången som Alukin visas på en flytande mässa på Västkusten och det känns väldigt roligt eftersom vi nu kan erbjuda våra aluminiumbåtar via Nimbus i Långedrag, säger Maria Nikula på Alukin Boats Sweden AB.

Helgen därpå, den 31 augusti - 2 september går flytande båtmässan Allt på Sjön i Gustavsberg.

- I Gustavsberg helgen därpå visar vi totalt sex båtar ur modellprogrammet. Vi kommer då att ha fyra modeller ur fritidsserien samt två rampbåtar ur Work-serien på plats, avslutar Maria Nikula.

Aktuella försäljningsställen ALUKIN aluminiumbåtar:

Stockholm:

Nimbus Stockholm, Saltsjö Duvnäs Tel: 08-716 60 60, E-post: saltsjo-duvnas@nimbus.se

Nimbus Stockholm, Lidingö Tel: 08- 584 905 70, E-post: stockholm@nimbus.se

Göteborg: