Flexibel båtnyhet för skärgårdsfolk!

Flexibel båtnyhet för skärgårdsfolk!

I Marintekniks båtfabrik i Norrtälje arbetas det just nu intensivt inför båtsäsongen 2014 och båtmässan Allt för Sjön i Stockholm. Här i Roslagen produceras Alukin aluminiumbåtar som i år kommer att visa en nyhet som redan innan lansering sålts i fyra exemplar. Det är hyttbåten Alukin Cabin Work som ser ut att bli årets succé för det lilla varvet Marinteknik i Norrtälje AB som bygger aluminiumbåtar för olika användningsområden. Mässan slår upp portarna den 28 februari och pågår till och med den 9 mars

Flexibel nyhet 2014

I år lanseras nyheten Alukin Cabin Work, en fräck hyttbåt med rejält fördäck, fällbar klaff och hög lastkapacitet som attraherar både professionella brukare och fritidsanvändare. Båten kan byggas i fler storlekar och finns med valfri storlek på hytt och akterdäckslösning, beroende på användningsområde. På mässan avtäcks den första Cabin Work som är den grundläggande standardmodellen av hyttbåtarna i Work-serien.

- I höstas lanserade vi den öppna Alukin SP Work med fällbar klaff i fören som har sålt väldigt bra till yrkesverksamma i skärgården. Både hyttbåten och den öppna modellen med klaff är båtar för dem med behov av att enkelt kunna lasta mycket och samtidigt kunna transportera sig snabbt och bekvämt mellan olika punkter, säger Maria Nikula som är marknadsansvarig för Alukin aluminiumbåtar.

Övriga modeller som visas ur modellprogrammet är Alukins bowrider DP 650, en sportig aluminiumbåt som inför 2014 fått en designuppgradering, samt Alukin Cabin 750 som är en populär standardmodell.

-  Vårt fokus är att bygga funktionella, praktiska kvalitetsbåtar med en snygg och stilren design, en kombination som är tilltalande både för fritidsbrukare och yrkesfolk. Vi har ett brett utbud av standardmodeller, men för oss är det enkelt och självklart att dessutom erbjuda en möjlighet för individuella anpassningar i båtarna. Det kan vi göra tack vare att vi ritar båtarna, det är vår design och vi bygger dem här i Norrtälje. Vi har direktkontakt med varje kund oavsett om det är företag eller privatkunder, fortsätter Maria.

Möt båtbyggarteamet från Roslagen

För den som vill kika på Alukins båtar och träffa båtbyggarteamet från Roslagen bör passa på att besöka Alukins monter í A-hallen på båtmässan Allt för sjön i Stockholm.

För den intresserade finns möjlighet att bland annat följa båtbyggeriet via företagets facebooksida. Här kan man också att chatta med båtkonstruktör, båtbyggare, Alukin-ägare och övriga båtintresserade, samt följa sitt eget eller andras båtbyggen.

- Att köpa en ny båt är för många en händelse som sker en gång i livet. Därför gör vi vårt bästa för att alla våra båtköpare ska få en upplevelse redan innan båten levereras, avslutar Maria.

Monter: A 2020, A-hallen Allt för Sjön,  Stockholmsmässan i Älvsjö

Kontakt: 0176-22 44 40