Joakim Eriksson och Mattias Norström välkomnar vid bryggan i Saltsjö Duvnäs,

Redo för provkörning?

I helgen smygstartas vårens demokörningar med öppet hus hos Nimbus Saltsjö-Duvnäs som bland annat visar sin första Alukinbåt, en C 750 som denna vackra fredag i april just nu är på väg från Roslagen mot Stockholm! På plats i Saltsjö Duvnäs finns Joakim Eriksson och Mattias Norström, som välkomnar vid bryggan och till demokörningar av fler modeller från Alukin under våren.

Våren tog i år god tid på sig men nu är båtsäsongen i gång och båtarna som ska levereras sjösätts som på löpande band. I Norrtälje har båtproduktionen gått för högtryck hela vintern och i Stockholm på Nimbus Saltsjö Duvnäs är man redo att ta emot ett antal båtmodeller från Alukin som ska visas och även ett antal som ska levereras till nya förväntansfulla båtägare.

- Vi ser verkligen fram mot att komma igång med provkörningarna här i Stockholm. I helgen kör vi igång med  modellen C 750 som är på väg hit just nu, och inom kort kommer vi ha fler modeller, till exempel en Alukin Sport Cabin 650, en SCR 850 samt en CW 750 som vi redan nu bokar in provkörningar med, berättar Mattias Norström på Nimbus Saltsö Duvnäs.

Utöver nyproducerade båtar som levererats direkt från produktionen i Roslagen så kommer man även erbjuda ett visst utbud av Alukin båtar med ett par år på nacken. Efterfrågan på begagnade Alukinbåtar har under åren varit hög, men utbudet på andrahandsmarknaden har varit väldigt blygsamt.

-  Vi kommer att erbjuda intresserade köpare av begagnade båtar att signa upp sig i en intresselista här hos oss. Då kontaktar vi dem i turordning innan vi går ut med annonsering för de inbyten som vi får in eller ska förmedla. Nyligen har vi till exempel fått in en Alukin CW 750 från 2015 som nu står här hos oss för försäljning, avslutar Mattias Norström.

Vill du boka in provkörning av Alukins fritidsmodeller i Stockholm?

Välkommen till Nimbus Stockholm, Saltsjö Duvnäs.

Strandpromenaden 26

E-post: saltsjo-duvnas@nimbus.se