Några av våra gästspelare och ambassadörer på plats i montern under veckan.

Team Alukin styr mot Allt för Sjön

Fredagen den 6:e mars kör båtmässan Allt för Sjön igång och för allmänheten öppnas dörrarna på lördag den 7 mars och håller öppet till söndagen den 15 mars. Alukin finns på plats med sina aluminiumbåtar och med ett taggat team och ett fyllt dagsprogram. Missa inte att pricka in ett besök då vi har spännande gäster i montern under veckan!

I Alukins monter träffar du teamet bakom Alukin som bland annat består av oss som jobbar i båtproduktionen i Roslagen och våra fantastiska återförsäljare i Stockholm. I år är vi mycket stolta att dessutom presentera några av våra entusiastiska användare och Alukin ägare som under veckan är med oss i montern. De berättar allt om sina aktiviteter och intressen kopplat till skärgårdslivet och livet med båt! Utöver oss alla så träffar du också representanter från våra största leverantörer, Mercury och Simrad.

Presentation av våra ambassadörer och gästspelare på plats under veckan:

Daniel Tottie, passionerad kock från Totties Mat som inleder fredagen med att bjuda på delikatesser och smaker direkt från hjärtat av Roslagen. Han brinner för matlagning ute i det fria och är en riktig outdoor cooking expert. Han berättar hur du lyckas bäst med matlagning över öppen eld.

Pelle Norberg, inbiten seglare och kappseglare med många vinster i bagaget. Pelle berättar allt du vill veta om sina äventyr över atlanten, om Volvo Ocean Race, Gotland runt, om sin teambåt Childhood 1 och inte minst upplevelser och kommande projekt med segling och båtar i fokus. Han visar också gärna upp sitt nyförvärv, en båt av modellen ALUKIN SCR 850 som finns på plats i montern.

Erik Berg, professionell fotbollsspelare i Djurgårdens IF som älskar livet i skärgården, sportfiske och båtar. Han har även en passion för husrenoveringar och sin Drömkåk, ett (läs katastrof) projekt på en ö ute i Stockholms skärgård. Erik berättar gärna också om sin båt, en ALUKIN C 750 som visas i montern.

Freddie Meadows, dedikerad kallvattensurfare och äventyrare på jakt efter Skandinaviens största vågor. Han har tävlat på den internationella proffstouren, surfat för svenska landslaget och de senaste åren har han dedikerat sitt liv åt jakten på de bästa vågorna i Sveriges iskalla vatten. Spännande äventyr att vänta, så missa inte att höra mer om det (och om hans erfarenheter att köra Alukins Sport Cabin 750 i jakten på de största vågorna). ALUKIN SC 750 a.k.a. Stormfågel/följ på Instagram:  #Stormfågel #theswedishsurfer #alukin #freddiemeadows

Nicholas Roman, entreprenören som älskar utmaningar! Han är grundaren av Challengize och Stockholm Multi Island Run som arrangerar trail running lopp i skärgården. Passa på att ansöka om en plats som deltagare (två i varje lag) i sommarens SMIR 2020, loppet som går från Arholma till Utö på en dag. Och kanske kan just du vinna en plats för Team ALUKIN i sommar? Häng med! #SMIR

Mathias Söderström, kite-surfare, foil-seglare och arrangör av Archipelago Flying Raid finns på plats i montern och berättar gärna om vindsurfing och allt som hör därtill. Han är också väldigt förtjust i sin ALUKIN SCR 950 och berättar såklart gärna mer även om den😉.

Klas Henriksson är säljägaren från Roslagen som ägnar sig åt dykning, viltvård och skyddsjakt med båt i skärgården. Han älskar outdoor livet, att träna sina hundar och såklart sin ALUKIN CW 750 som är med på alla äventyr. Klas visar gärna upp sin båtmodell som finns på plats i montern.

Folke Rydén, journalist, dokumentärfilmare och producent av flera dokumentärfilmer om Östersjön, bland annat Östersjön - hot och hopp (SVT) som handlar om ett ömtåligt hav som brottas med enorma miljöproblem. Folke delar här sina bästa tips för att få bukt med övergödning, utfiske och miljögifter med devisen "Alla kan göra något"! Folkes framträdande blir på Marina Scenen B02:42, kl. 16.00-17.00 måndagen den 9:e mars. Inslaget är ett samarbete mellan Alukin Boats Sweden AB och Båtmässan Allt för Sjön.

OBS! Följ oss i våra kanaler i sociala medier: Facebook och Instagram @Alukinboats.

Här kommer vi publicera dagsprogram, inslag från mässan, filmsnuttar och relaterat material under hela veckan som följer!