ALUKIN aluminiumbåtar på mässan Expo Roslagen 3-4 maj

ALUKIN aluminiumbåtar på mässan Expo Roslagen 3-4 maj

Expo Roslagen går av stapeln den 3-4 maj och här kommer över hundratalet företag att ta plats, många med stark förankring i Roslagen. Ett av dessa är företag är Marinteknik i Norrtälje ab, som presenterar två av sina båtmodeller av märket ALUKIN. Båtarna kommer finnas på plats utanför entrén vid mässhallen på Sportcentrum som ligger centyralt i Norrtälje.

- Vill man boka tid för provkörning så kan man göra det när vi har bemanning, annars går
det bra att kontakta oss närsomhelst, säger Peter Nikula VD på Marinteknik i Norrtälje ab.

De båtmodeller företaget valt att visa på mässan är hyttbåten ALUKIN Cabin 750 samt den sportiga dubbelpulpetaren ALUKIN DP 650, den sistnämnda av så kallad bowrider- modell.  I ALUKINs modellserie finns i dag fem olika modeller och fler av dem går att få i storlekar från 6 meter upp till 9,5 meter, vilket innebär stor flexibilitet och ett brett utbud.

-  Vi jobbar med att anpassa båtarna med individuella lösningar, allt för att båten ska bli så funktionell som det bara är möjligt för den enskilde båtägaren, utan att det för den skull inkräktar på designen, säger Peter Nikula.

Till de lite större anpassningsmöjligheterna hör bland annat en klafflösning i fören som underlättar vid lastning. En bra funktion om man exempelvis vill ta med fyrhjulingen ut till skärgårdsön. Andra individuella önskemål kan ses som en exklusiv möjlighet för kunden att få en skräddarsydd båt efter sitt behov. Det möjliggörs främst för att företaget håller i hela processen internt, från ritning och konstruktion till bygge, CE-märkning och försäljning direkt till slutkund.

Aluminiumbåtar är ett segment i båtvärlden som växer snabbt. Till de kategorier som idag upplevs vara bland de mest trendiga, hör de helsvetsade och hantverksbyggda båtarna. Tåliga slitvargar, råa till utseendet, men praktiska och lättskötta, kan vara en passande beskrivning.

-  Våra båtar byggs egentligen väldigt överdimensionerade för fritidsbruk. De är extremt förstärkta i botten i jämförelse med flertalet andra fritidsbåtar. Men det ger en styvhet och styrka i skrovet som också avspeglar sig i sjön. De tål hård sjö, har en mjuk gång och det är roligt att köra dem i alla väder, berättar Peter.

För den som känner sig manad att provköra så kommer datum för arrangerade demokörningar läggas ut löpande på hemsidan: www.alukin.se samt på facebook: www.facebook.com/Alukinboats.

För mer information kontakta:

E-mail: peter@alukin.se Tel: 0176- 22 44 40