Nytt distributionssystem ger båtkunderna ROI!

Nytt distributionssystem ger båtkunderna ROI!

Nu sjösätter ALUKIN aluminiumbåtar en ny distributionsmodell som ger kunderna återbäring! I höst presenterar företaget ett Return on investment- avtal som kan tecknas för ett år i taget för de båtköpare som gillar att visa sin båt för fler. Syftet är att öka tillgängligheten för nya båtkunder runt om i Sverige och Norden.

Marinteknik i Norrtälje AB har sedan starten valt att gå sin egen väg gällande distribution och försäljning av ALUKIN aluminiumbåtar. Istället för traditionell försäljning via återförsäljare har det producerande företaget valt att själva hantera all försäljning direkt från produktionen i Roslagen till slutkund. Nu vill Marinteknik öka tillgängligheten och därmed ge fler potentiella båtköpare möjlighet att se och provköra båtarna runt om i hela Sverige och Norden.

-  Vi vill visa våra båtar för fler och vi vill premiera de båtköpare som hjälper oss med det, därför har vi jobbat fram ett nytt distributionssystem med ett Return on investment-avtal (ROI-avtal) som man kan teckna sig för under ett år i taget i samband med sitt båtköp, berättar Maria Nikula, marknadsansvarig för ALUKIN aluminiumbåtar.

-  Det här är egentligen ingenting nytt för oss, mun till mun- metoden har fungerat automatiskt från början och det är helt och hållet tack vare att våra kunder fungerat som goda ambassadörer för våra båtar, fortsätter Maria Nikula.

Valuta för varje satsad krona!

Marinteknik i Norrtälje AB lovar sina kunder valuta för varenda satsad krona i sitt båtägande och det gör man genom att leverera hantverksbyggda kvalitetsbåtar med möjlighet till individuella anpassningar som tillverkas på svensk mark. Med ett ROI-avtal tar man det härmed ett steg längre och erbjuder de båtköpare som önskar bli officiell ambassadör en återbäring om man gillar att visa upp sin båt.

-  Försäljningen har ökat stadigt varje år och vi har ett litet men välmående företag som växer stadigt. Vi har en riktigt vass kvalitetsprodukt och utan dyra mellanled kan vi också sälja båtar med individuella anpassningar till ett bra pris. Varje kund som vill har direktkontakt med vår konstruktör som kan guida köparen genom alla frågor och önskemål. På det sättet kan vi tillhandahålla ett exklusivt erbjudande som innebär valuta för varenda krona. Men vi behöver samtidigt se till att fler kan titta på våra båtar, oberoende var man bor någonstans.

-  Det här är en win-win lösning som vi tror på, fortsätter Maria Nikula.

2 % av värdet på båten man köpt är summan som återbetalas om en affär går i hamn. Ett bra klirr i kassan för den som till exempel vill finansiera den årliga vinterförvaringen, service, drivmedel och lite till. Det är också något för den som önskar få direkt återbäring på sin investering. För att få återbäring ska man ha visat sin båt och tagit ut en intresserad köpare på en provtur.

-  Därefter håller vi kontakten med de potentiella båtköpare som vill gå vidare i diskussion om affär. För våra båtägare ska det inte vara krångligare än så, förklarar Maria Nikula.

Målet är att det ska förenkla och förbättra tillgängligheten för potentiella köpare som önskar se och provköra båtarna på fler platser runt om i Sverige och i Norden.

-  Vi lanserar avtalet nu under hösten och kommer att köra det på prov under ett år. Därefter gör vi en utvärdering och då ser vi om nya köpare tycker att det fungerat bra och om våra befintliga båtägare tycker det varit givande, avslutar Maria Nikula.

ALUKIN aluminiumbåtar är hantverksbyggda kvalitetsbåtar som ritas, konstrueras och byggs i sin helhet av Marinteknik i Norrtälje AB. Båtarna erbjuder ett enkelt och praktiskt båtägande för fritid & professionellt bruk. Företaget är kända för sin personliga service och flexibilitet genom möjlighet till individuellt anpassade lösningar i varje båt.