200 feriearbeten till Alvesta kommuns ungdomar

Alvesta Kommunstyrelse beslutade i februari 2014 att även i år satsa på kommunens ungdomar genom att erbjuda 200 feriearbeten under sommaren 2014.

Erbjudandet om feriearbete riktar sig till ungdomar födda 1996, 1997 eller 1998. Ferieplatserna kommer finnas inom kommunens verksamheter och hos ideella föreningar. Detta är en möjlighet för ungdomarna att testa på arbetslivet, att tjäna egna pengar och att få en inblick i vad kommunen som arbetsplats kan erbjuda för arbeten i framtiden.

- Det känns mycket bra att kunna erbjuda dessa ungdomar feriearbete även i år. Det är viktigt för ungdomar att tidigt få chansen att komma in i arbetslivet och skaffa sig arbetslivserfarenhet, säger Sofie Fransson, personalsekreterare på Alvesta kommun.

Den som söker feriearbete i Alvesta kommun måste ha slutat årskurs nio och vara folkbokförd i Alvesta kommun. Timlönen är 70 kr inklusive semesterersättning. Arbete erbjuds under tre veckor med sex timmars arbetsdag.

Personalsekreterare

Sofie Fransson