Skandalen på Huseby som promenadteater

Skandalen på Huseby som promenadteater

För andra året i rad presenterar Huseby Promenadteater en humoristisk föreställning från brukets historia. I år är det Skandalerna som presenteras. På en promenad runt bruket spelas scener ur historien upp nästan exakt där det hände.

Mer om föreställningen; I sommar kommer du för första gången få se hela upprinnelsen och berättelsen om Husebyskandalen. Den innehåller kungligheter, förmodade otrohetsaffärer och svindlerier av sällan skådat slag. I fyra intensiva scener från olika tidsepoker gestaltas den fascinerande och svindlande historien av professionella skådespelare i tal, humor, drama och sång.

Vi kommer få följa Florence Stephens resa från godsägarinna till förmyndarskap och återupprättelse. I rollen som Florence Stephens ser vi Sophie Lindberg.
Övriga roller spelas av Anders Aldgård, Björn Elmgren, Sara Wåhlin, Mats Ericsson med flera.
Regi Anders Aldgård och Manus Björn Elmgren.

Premiär den 23 juli.
Biljetter finns att köpa på www.husebybruk.se

Sofie Magnusson, VD Husebybruk AB, 070 555 20 97
Björn Elmgren, manusförfattare och skådespelare, 070 248 22 00