Alwy tar in nytt kapital från befintliga ägare

Alwy stänger en runda från befintliga ägare där pengarna primärt ska användas för att öka takten på bolagets marknadsföring.

"Vi vill bli din digital rådgivare som hjälper dig att få kontroll över din ekonomi samtidigt som det blir enkelt att skapa en optimerad och meningsfull ekonomi. Vi har mycket på gång och bland annat möjligheten att autospara i färdiga fondpaket vilket är perfekt nu när man inte ska ha sitt långsiktiga sparande på ett sparkonto. Vi kommer även vidareutveckla vår ekonomiska hälsokontroll, budgettjänsterrna, våra planeringsverktyg och även möjligheten att samla en större del av sin ekonomi hos Alwy" säger bolagets VD Christoffer Long

"Behovet för att ta kontroll över sin ekonomi har aldrig varit större med inflation, skenade priser och höga elräkningar. Vi har sett en explosionsartad användartillväxt senaste kvartalet och förväntar oss att behovet av kontroll bara kommer att öka", fortsätter Christoffer Long.

Om Alwy

Fintech bolaget Alwy hjälper tusentals privatpersoner till en bättre ekonomi genom deras artificiella intelligens som vägleder användaren att få koll på sina utgifter, hålla en budget och sätta sitt sparande på autopilot.