Gå direkt till innehåll
Johan Lind på plats i Kläppen Ski Resort för att byta en slang på en pistmaskin, den får inte stå stilla, speciellt inte under sportlovsveckorna, då Kläppen har som mest beläggning i anläggningen.

Mobil Slangservice i Sälen

Nu har AMAB Hydrauls koncept Mobil Slangservice varit i gång i en månad. En enhet som kastats rakt ut i hetluften är Mobil Slangservice i Sälen. Med hela Sälenfjällen som sin arbetsplats är det hektiska månader nu under vintersäsongen.

– När en pistmaskin stannar mitt i backen finns det ingen tid att förlora, då är en ersättningsslang av bra kvalitet, snabbt på plats avgörande, säger Johan Lind på Mobil Slangservice i Sälen.

Mobil slangservice är ett nationellt nätverk av hydraulslangsverkstäder, mobila och stationära, som tillsammans med AMAB Hydraul förser Sverige med kvalitetskomponenter, där det behövs, när det behövs.

– Det är riktigt kul att se att vi kommit i gång så bra med konceptet. Medvetenheten om att vi erbjuder tjänsten ökar hela tiden menar Peter Ternerot, VD på AMAB Hydraul.