Amazons Black Friday Week inleds idag med tusentals erbjudanden på populära produkter

Med start fredagen den 18 november kan kunder fynda bland tusentals erbjudanden under Black Friday Week, från märken som Moccamaster, Bose och iRobot.

Kunder kan också stötta lokala småföretagare under Black Friday Week, genom att ta del av erbjudanden från märken som Linum, Light My Fire, Micki Leksaker, och Sanne Alexandra Stockholm.

Stockholm 18 november 2022 – Idag drar Amazon igång sin Black Friday Week-rea, med start 00:01 fredagen den 18 november, till och med 23:59 måndagen den 28 november. Under rean kommer det finnas tusentals erbjudanden på elektronik, skönhet, leksaker, hem och mycket mer – från märken som Moccamaster, iRobot, Bose, Björn Borg, Philips, ghd, Lego and Olaplex.

Själva Black Friday infaller den 24-25 november i år, och under dessa två dagar kan kunder hitta ännu fler erbjudanden på Amazon.se. Några av de mest attraktiva erbjudandena, så kallade ´wow deals´, kommer släppas med jämna mellanrum under dagarna. Kunder kan förvänta sig stora besparingar, men det gäller att skynda sig – ‘wow deals’ är bara live i två timmar!

- Vi ser alltid fram emot Black Friday och i år är inget undantag! I över en veckas tid erbjuder vi massor av fantastiska erbjudanden på populära märken och produkter. Med ökande levnadskostnader, och med julen snart för dörren, vet vi vet att många svenskar försöker spara pengar på julklappar och annat de behöver den här tiden på året. Därför är vi glada att kunna erbjuda ett stort urval produkter till ännu bättre priser under Black Friday Week, säger Gulfem Toygar, Country Manager på Amazon.se.

I år kommer det även finnas fler Black Friday-erbjudanden än någonsin tidigare från små och medelstora företag. Genom att använda filterfunktionen för att söka efter erbjudanden från svenska småföretag, eller genom att besöka https://www.amazon.se/BrandsofSweden, kan kunder hitta erbjudanden från märken som Linum, Light My Fire, Micki Leksaker, Mr Bear Family, Sanne Alexandra Stockholm, Aarke, Cura of Sweden och Röyk.

För den som vill spara ännu mer pengar under Black Friday Week erbjuder Amazon även mängdrabatt på utvalda produkter som ingår i ‘Köp mer och Spara mer’-programmet. Köp 5 valfria produkter och få 10 procents rabatt, köp 10 produkter och få 15 procents rabatt, eller 20 procent rabatt med ett Prime medlemskap.

För de flesta köp som görs under Black Friday Week ingår Amazons uttökade returtid och kunder kan returnera sina varor eller oönskade presenter fram till den 31 januari 2023.

Några höjdpunkter under Black Friday Week*:

Elektronik

Hem

Skönhet

Leksaker

Svenska småföretag

*Gäller så länge lagret räcker

Amazon leds av fyra principer: Starkt fokus på kunden istället för konkurrensen, passion för innovation, engagemgang för företagsoptimering och långtidstänkande. Kundrecensioner, 1-Click shopping, personliga rekommendationer, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Fire tablets, Fire TV, Amazon Echo och Alexa är några av de produkter och tjänster som Amazon har blivit banbrytande med. För mer information, besök https://www.aboutamazon.eu/ och följ @AmazonNews.