Nu kommer Amazon Prime Day till Sverige

Nu kommer Amazon Prime Day till Sverige

Amazons årliga globala event Prime Day äger i år rum 12-13 juli – och kommer för första gången någonsin till Sverige

Det två dagar långa eventet ger Prime-medlemmar tillgång till fantastiska erbjudanden på svenska och internationella bästsäljande varumärken, inklusive Apple, Sony, Bosch, Electrolux, Philips, Lego, RevolutionRace, och Aarke

Idag tillkännager Amazon att Prime Day kommer att äga rum den 12-13 juli. Det är första gången som svenska kunder får chans att vara med på det årliga globala eventet exklusivt för Prime-medlemmar, som i år går av stapeln i 24 länder. Svenska kunder kan registrera sig för en 30-dagars gratis provperiod av Prime på www.amazon.se/prime*.

Det allra första Prime Day hölls 2015 i nio länder som en del av firandet av Amazons 20-årsjubileum. I Sverige lanserades Amazon Prime i september 2021 med fördelar som gratis och snabb frakt av miljontals berättigade produkter, obegränsad streaming av filmer och TV-serier på Prime Video, samt gratis spel och exklusivt in-game content med Prime Gaming. Prime-medlemmar kommer nu även kunna ta del av Prime Day-erbjudanden på svenska och internationella bästsäljande varumärken.

"Vi är inne på vårt andra år i Sverige och vi ser väldigt mycket fram emot att introducera Prime Day för våra svenska kunder, ännu en milstolpe för Amazon“, säger Gulfem Toygar, Sverigechef för Amazon. “För första gången får kunder och lokala säljare möjligheten att fira Prime Day tillsammans, med tusentals fantastiska erbjudanden för Prime-medlemmar i Sverige".

I år startar Prime Day vid midnatt svensk tid den 12 juli och pågår till och med den 13 juli för mer än 200 miljoner Prime-medlemmar i Österrike, Australien, Belgien, Brasilien, Kanada, Kina, Frankrike, Tyskland, Italien, Japan, Luxemburg, Mexiko, Nederländerna, Portugal, Singapore, Spanien, Storbritannien, USA och – för första gången någonsin – i Polen och i Sverige. Senare i sommar kommer även Prime Day events hållas i Indien, Saudiarabien och Förenade Arabemiraten, samt i Egypten för första gången.

I Sverige deltar i år varumärken som Apple, Sony, Bosch, Electrolux, Philips, och Lego, samt välkända svenska varumärken som NICK’s, Ideal of Sweden, Linum, Björn Borg, Aarke och RevolutionRace. 2021 års Prime Day var de två största dagarna på året för små och medelstora företag på Amazon världen över.

“Amazon hjälper oss nå ut till fler människor, och vi är glada att vara med och delta i Sveriges första Prime Day i juli“, säger Jonas Groth, VD och medgrundare på Aarke, ett svenskt designföretag som tillverkar premiumprudukter för hushållet. “Svenska kunder kan se fram emot Prime Day-erbjudanden på våra kolsyremaskiner med svensk, tidlös design, och vi hoppas inspirera fler att välja bort engångsflaskor genom att investera i kvalitetsprodukter som håller länge".

För att uppmärksamma lanseringen av Prime Day i Sverige har Amazon samarbetat med svensk-amerikanska TV-personligheten Penny Parnevik, i en rad videos. Som stort Amazon-fan ser Penny fram emot att Prime Day kommer till Sverige, och är besluten att göra dagen till den nya svenska högtiden. I filmerna berättar Penny vad Prime Day är, visar hur man bäst förbereder en Prime Day-önskelista, och delar sina bästa tips för att fira dagen. Filmerna kommer visas på amazon.se, på Pennys egna sociala kanaler, samt på Amazons svenska sociala kanaler de kommande veckorna.

“Jag har länge varit ett stort fan av Amazon och är väldigt glad över att få vara med och lansera vår allra första Prime Day någonsin i Sverige“, säger Penny Parnevik, TV-personlighet och influencer. "Svenskar älskar traditioner och firar redan flera amerikanska högtider - därför är det extra kul för mig som svensk-amerikansk att få guida och hjälpa svenskarna att maxa sina förberedelser inför sommarens stora shopping-dagar”.

För att ta del av Prime Day behöver du vara Prime-medlem - svenska kunder kan bli medlemmar via www.amazon.se/prime genom att registrera sig för en 30-dagars gratis provperiod. Kostnaden därefter är 59 kronor per månad, eller 549 kronor per år (medlemmar kan avsluta när som helst). Förutom Prime Day får du som Prime-medlem tillgång till snabb och gratis leverans av miljontals tillgängliga produkter samt tillgång till obegränsad streaming av filmer och TV-serier på Prime Video.

*Därefter 59 kronor per månad. Kan avslutas när som helst.

Varje dag blir bättre med Prime
Prime togs fram för att göra ditt liv bättre varje dag. Över 200 miljoner betalande kunder världen över tar redan del av de många fördelar som kommer med Prime, inklusive det bästa vad gäller shopping, erbjudanden och underhållning på Prime Day. I Sverige inkluderar detta gratis och snabb leverans av miljontals berättigade produkter, obegränsad tillgång till populära och prisbelönta filmer och TV-serier, inklusive Amazon Originals på Prime Video, samt Prime Gaming. Amazon Prime finns tillgängligt till ett pris av 59 kr/mån efter den kostnadsfria provperioden. Registrera dig för en gratis 30 dagars provperiod på www.amazon.se/prime. Avsluta när som helst.