Största Prime Day någonsin

Största Prime Day någonsin

Den första dagen på Prime Day var den enskilt största försäljningsdagen någonsin på Amazon

Stockholm 13 juli 2023: Idag meddelade Amazon att den första dagen på Prime Day, den 11 juli, var den enskilt största försäljningsdagen i företagets historia. Under loppet av det två dagar långa shoppingeventet köpte Prime-medlemmar över hela världen mer än 375 miljoner produkter på Amazon och sparade mer än 2,5 miljarder dollar på miljontals erbjudanden, vilket bidrog till att göra det till den största Prime Day-rean någonsin.

"Jag är glad över att se att så många svenska kunder tog tillfället i akt att köpa det de behövde till sommaren till ett lägre pris, under den andra Prime Day någonsin här i Sverige, säger Gulfem Toygar, Sverigechef för Amazon i Sverige. Det var den största Prime Day i Amazons historia, och jag vill rikta ett stort tack till våra svenska kunder och lokala säljare som deltog.”

Brett urval och miljontals erbjudanden

• I år erbjöd Amazon fler erbjudanden än något tidigare Prime Day-evenemang, med PC, elektronik och hem bland de mest sålda produktkategorierna och Philips Airfryer, Bissell Skaftdammsugare och Eve väderstation bland de mest sålda erbjudandena i Sverige.
  • Amazons breda utbud möjliggörs genom oberoende säljare – varav de flesta är små och medelstora företag – och denna Prime Day var den största någonsin för oberoende säljare i Amazons butik. Amazon erbjöd fler Prime Day-erbjudanden på produkter från småföretag än någonsin tidigare.

Prime-medlemmar sparar mer

• Årets Prime Day var inte bara den mest framgångsrika när det gäller försäljning, utan den går också till historien som det mest lönsamma shoppingevenemanget för Prime-medlemmar någonsin. I år sparade Prime-medlemmar mer än 2,5 miljarder dollar på miljontals erbjudanden och fick exklusiv tillgång till de lägsta priserna på utvalda produkter från en mängd olika märken som Philips, Mattel och SanDisk.
  • Amazon Prime är många medlemskap samlade i ett, från exklusiva reaevenemang under hela året till gratis leverans på miljontals utvalda produkter, kvalitetsunderhållning från Prime Video och Amazon Gaming och bekväm shopping.

Amazon leds av fyra principer: Starkt fokus på kunden istället för konkurrensen, passion för innovation, engagemgang för företagsoptimering och långtidstänkande. Kundrecensioner, 1-Click shopping, personliga rekommendationer, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Fire tablets, Fire TV, Amazon Echo och Alexa är några av de produkter och tjänster som Amazon har blivit banbrytande med. För mer information, besök https://www.aboutamazon.eu/ och följ @AmazonNews.

Varje dag är bättre med Prime
Prime utvecklades för att göra ditt liv bättre varje dag. Över 200 miljoner betalande kunder världen över drar redan nytta av de många fördelarna som tillkommer med Prime, inklusive det bästa när det gäller shopping, erbjudanden och underhållning. I Sverige inkluderar detta gratis och snabb leverans på miljontals produkter, obegränsad tillgång till populära och prisbelönta filmer och TV-serier, inklusive Amazon Originals på Prime Video, samt Prime Gaming. Amazon Prime är tillgängligt för 59 kr/månad efter den kostnadsfria provperioden. Registrera dig för en kostnadsfri 30-dagars provperiod på www.amazon.se/prime. Avbryt när som helst.