Ambiductor expanderar i hög takt och växte med över 50% under 2020

Massiv ökning av omsättning hos Ambiductor

Kraftig expansion och ökade marknadsandelar inom VA och fjärrvärme ger framgångar för branschen med den senaste tekniken: LoRa och Internet-of-Things.

Ökar med över 50%

Ambiductor expanderar och växte med över 50% under 2020. Detta trots den rådande pandemin som hindrade många mätarbyten, speciellt ute hos privatkunder. Bolaget har tagit marknadsandelar framförallt genom avtal med nya partners, nya leverantörer och nya kunder. Branschen i övrigt har däremot backat under 2020.

- Vi tänker brett och ser hela tiden nya möjligheter till samarbeten både inom och utanför vår egen bransch, säger Karl-Johan Hultman, VD på Ambiductor.

- Och ökningstakten under 2021 väntas bli ännu högre. Detta tack vare ett långsiktigt utvecklingsarbete inom öppna protokoll och allt mer populära tjänster. Redan 2017 var Ambiductor först i Europa med IoT-uppkopplade fjärrvärmemätare och sedan dess har bolagets utveckling skett i mycket hög takt, säger Karl-Johan Hultman.

Framtidsvisioner

Internet-of-Things bedöms som framtiden inom förnödenhetsbranscherna med ökad kvalité på data, ökad tillgänglighet och sänkta kostnader. Ambiductor går i bräschen för denna utveckling, vilket väckt nyfikenhet både i Sverige och utomlands.