Supportansvarig sökes

Supportansvarig sökes

Här får du möjligheten att fortsatta bidra till Ambiductors framgång. Tjänsten som supportansvarig är ny, vilket gör att du kommer få vara med och forma rollen. Vårt nya kontor ligger bra placerat i Täby med möjlighet att utgå hemifrån.

Om rollen

Som supportansvarig går arbetet främst ut på att hjälpa våra kunder som får problem med produkter eller datakommunikation. Det innefattar felsökning på kundens begäran men även proaktivt för att förebygga och avhjälpa i samarbete med leverantörer, partners och våra interna experter.

Ambiductor arbetar mot ett alltmer automatiserat felsökningssystem där du också kommer bidra med projektering. Supporten kan gälla både mekaniska frågor, enklare tekniska frågor samt flera svårare frågor om konnektivitet inom Internet-of-Things. All kunskap som krävs finns internt.

Utöver supporten kommer du ansvara för dokumentationen. Vi skriver egna datablad och driftinstruktioner som ofta baseras på engelsk dokumentation från leverantörer. Du kommer att anpassa originaldokumentationen till svensk standard, men har även tillgång till externa konsulter som kan utföra arbetet på begäran.

Arbetsuppgifter

• First line support, enklare utredning och felsökning
  • Vidarebefordra second line support där det behövs
  • Aktiv deltagare i vår telefonkö
  • Ansvarig för att ta fram dokumentation och supportrelaterade guider
  • Jobba proaktivt för att minska antal supporttickets genom wiki och knowledgebase

Vi erbjuder

På Ambiductor har vi högt i tak och alla bidrar tillsammans, vi har roligt på jobbet. Hos oss får du jobba med mycket duktiga och kompetenta medarbetare. Ditt arbete kommer utföras i JIRA, Asana, InDesign och Officepaketet. Som ovan nämnt så erbjuds du att jobba en del hemifrån.

Egenskaper

• Självgående med intresse för att driva teknisk support
  • Lösningsorienterad
  • Goda kunskaper i engelska
  • Skapa goda relationer med återkommande kunder samt även internt
  • Välstrukturerad och noggrann med detaljer
  • Gillar att ha kundkontakt
  • Vara väl bevandrad i databaser och Excel

Meriterande

• Bakgrund inom mjukvarutestning och support

Sök via denna länk.

Karl-Johan Hultman

Presskontakt VD

Mätteknik med Internet-of-Things

Spetskompetens inom smarta mätare och Internet-of-Things inom värme, kyla och vatten. Först i Europa med integrerad LoRa inom bl.a. fjärrvärme. Vi digitaliserar VA, fjärrvärme och fastigheter!

Ambiductor AB
Propellervägen 8 B