Fastighetsmässan i Göteborg 13-14 september visar Internet-of-Things i fastigheter

13-14 september kommer mätare och sensorer baserade på IoT-teknik visas. IoT (Internet-of-Things) innebär att sensorerna kommunicerar via radio över mycket långa sträckor och med långa batteritider.

Mässan genomförs på Prioritet Serneke Arena, Krutvägen 2-4, Göteborg.

Ambiductors mätare finns med en rad olika sätt att samla in data. Där finns även en mängd olika sensorer som kan samla in vilken data som helst från flerbostadshus, kontor och industri. Ett exempel på en sådan mätare är vattenmätaren Qalcosonic W1 som har LoRaWAN, NB-IoT och wireless M-bus för kommunikation.

Qalcosonic W1
Vattenmätare med IoT-teknik

Genom Internet-of-Things möjliggörs uppkoppling av allt som är mätbart. Uppkoppling kan även göras via publika nät, där kommunerna tillhandahåller nät mot en trafikavgift, eller privata nät, där man själv äger sitt eget lokala radionät. Detta ger en oöverträffad flexibilitet som även går att ändra i efterhand.

Nedan följer även ett par andra exempel på givare som kan förenkla drift, minska löpande kostnader och förbättra inomhusklimatet.

VAQA'O
Konferensrumsgivare
VENTIL'O
Filtervakt, ventilationsaggregat
EMU Professional II
Elmätare med IoT-teknik

Besök gärna Ambiductors monter E:18 för att lära er mer.

Anmälan till mässan görs via följande länk: https://register.visitcloud.co...