Klockor för den aktiva med känsla för design - Suunto Spartan Special Edition

Suunto introducerar tre nya premium GPS-sportklockor i kollektionen Suunto Spartan. Suunto Spartan Special Edition-klockorna är utformade för urbana aktiva användare. Med en kombination av omfattande sportfunktioner, daglig aktivitetsmätning, mobil anslutning och en elegant och genomtänkt design passar klockorna utmärkt i alla sammanhang. I den här specialutgåvan ingår Spartan Ultra Gold och två Spartan Sport Wrist HR-modeller: Forest och Copper.

Spartan Ultra Gold har en elegant, guldpläterad boett i titanium5 med knappar och spänne i rostfritt stål. Spartan Sport Wrist HR Forest och Copper har en kopparpläterad boett i rostfritt stål och matchande knappar och spänne. Klockorna i denna attraktiva kollektion är handtillverkade i Finland. De är sofistikerade, men starka nog att klara de allra tuffaste sporterna.

Fullt utrustade klockor för många sporter

Alla modeller i Suunto Spartan Special Edition-serien har samma fantastiska funktioner som klockorna i Spartan-kollektionen. Den tåliga färgpekskärmen ger hög kontrast även i starkt solljus. Välj bland ett stort antal förinställda sportlägen för att registrera dina aktiviteter, navigera med GPS/GLONASS, följ dina dagliga steg och din kaloriförbrukning och mycket mer.

Spartan Ultra har lång batteritid (upp till 15 dagar i tidsläget) och en inbyggd tryckgivare för precisa höjd- och barometermätningar. Spartan Sport Wrist HR är kompakt (10 dagars batteritid i tidsläget) och har optisk pulsmätningsteknologi från Valencell för att du bekvämt ska kunna mäta pulsen från handleden.

Suunto Spartan Special Edition-klockorna kan köpas hos återförsäljare och i Suuntos webbbutik från och med den 17 maj. Suunto Spartan Ultra Gold kan köpas med eller utan Suunto Smart Sensor för pulsmätning. Suunto Smart Sensor kan även användas tillsammans med Spartan Sport Wrist HR-klockorna. Rekommenderat pris för Spartan Ultra Gold Special Edition är 8300 kr (med Smart Sensor) och rekommenderat pris för Spartan Sport Wrist HR Forest/Copper Special Edition är 5250 kr.

Läs mer om Suunto Spartan Special Editions på www.suunto.com/spartancollection

Om Suunto