Suuntos pulsklocka M5 i två nya utföranden

Den perfekta träningspartnern och pulsklockan M5 kommer nu ut i två nya utföranden – i svart/lime samt i svart/silver.

M5 är ett mångsidigt träningsverktyg för multisportanvändaren där personliga uppgifter samt mål med träningen, d.v.s. konditionsträning eller viktminskning läggs in.  M5 lägger sedan upp ett personligt träningsschema som meddelar när det är dags att träna och vila.

Suunto M5 är kompatibel med Suunto Foot Pod, Road Bike Pod och GPS Pod för att möjliggöra mätning av hastighet, distans och realtidsinformation inom en rad olika sporter.

- Många vill nå bra träningsresultat och få inspiration och vägledning på ett enkelt och pedagogiskt sätt utan att det blir för krångligt. Det är en av anledningarna till varför Suunto tagit fram M-serien som är träningsklockor med pulsmätare som i realtid ger information om puls och kaloriförbrukning och som gör det möjligt att mäta och utvärdera träningen. Med tre knappar och menyer på svenska navigerar du enkelt och snabbt och inga förkunskaper krävs. För att utnyttja klockans fulla potential så går det att komplettera med  Suuntos GPS Pod eller en Foot Pod för att mäta träningspassets hastighet, distans, höjdmeter mm. Nu kan vi också lägga till två nya fräscha färger av M5, vilket jag vet kommer uppskattas mycket, säger Mikael Frölich, National Account Manager för Suunto.

Om Suunto M5:
Suunto M5 är optimerad för de flesta träningsaktiviteter. Tillvalen Foot POD, Bike POD, Road Bike POD, GPS Track POD och GPS POD skickar data i realtid till pulsmätaren på din handled. När du är ute och joggar eller cyklar ser du hastighet och sträcka direkt. POD-enheterna är enkla att använda. Fäst dem helt enkelt på löpskorna, cykeln eller armen. Suunto Movestick för trådlöst över din träningsinformation från din M5 till Movescount.com och hämtar alla program från Movescount.com till M5.

Läs mer om M5 här eller läs om vilken pulsklocka som passar dig bäst.

För mer information eller bilder, vänligen kontakta:
Susanne Wöhrmann-Hill, presskontakt, Suunto
tel: 070-56734 88 eller e-post: swh@mandel-consulting.com