Team Nordic Trail, Salomon och Suunto får trail running att växa i Sverige

Trail running är en sport som ställer höga krav på produkter som ska prestera i varierad terräng. Salomon och Suunto är vana att leverera utrustning till såväl elitlöpare som nybörjare i skogen, medan Team Nordic Trail tränar fler människor inom trail running än någon annan aktör i landet. Därför fortsätter Team Nordic Trail, Salomon och Suunto sitt samarbete för att inspirera fler att testa trail.

Team Nordic Trail arrangerar organiserad löpträning i skog och terräng och har löpargrupper över hela Sverige. I helgen arrangerades ett ledarkonvent för cirka 70 ledare runtom i landet. På agendan fanns både teoretiska och praktiska uppgifter, löpteknik specifikt anpassad till trail, skadehantering samt korrekt ledarskap under grupplöpning. Salomon var på plats och bidrog med kunskap och inspiration.
– Vi är stolta över att ha så många inspirerande och kunniga människor i vår ledarskara. Det är oerhört glädjande att trail går så starkt framåt och att vi på allvar kan bidra till upplevelserik och hälsofrämjande träning i så många städer nu, säger Miranda Kvist, vd Team Nordic Trail.

Samarbetet mellan Team Nordic Trail, Salomon och Suunto är ett långsiktigt projekt och det finns en naturlig koppling mellan aktörerna som gemensamt driver trail running framåt i Sverige. Under 2015 utökar Team Nordic Trail sin verksamhet till 25 städer, med främsta sätet i Stockholm och Göteborg. Företaget anpassar träningen till alla. Såväl nybörjare som vana löpare välkomnas för kvalitetsträning med fokus på upplevelse och gemenskap.

Läs mer på teamnordictrail.se

För ytterligare information, kontakta:

Miranda Kvist, Team Nordic Trail
Mobil: 072-323 0664