NEXEN Tire i partnerskap med AC Milan

Nexen Tire, ett av världens ledande företag inom däckindustrin, har tillkännagett ett nytt samarbete med den europeiska fotbollsklubben AC Milan.

Det nya partnerskapet kommer efter en positiv säsong för AC Milan, som säkrade en andraplats i Serie A och kvalificerade sig för UEFA Champions League.

- Vi har inlett ett partnerskap med AC Milan, en fantastisk klubb med utmärkta spelare, och ser fram emot ett framgångsrikt samarbete inför den kommande fotbollssäsongen, säger John Bosco Kim, Senior Vice President för Nexen Tire Europe.
- Med detta nya samarbete har Nexen Tire tagit fram innovativa projekt som att integrera vårt exklusiva Nexen POINT -kundpartnerskapsprogram i de nya marknadsförings- och kommunikationspaketen som utvecklats i samarbete med AC Milan, fortsätter John Bosco Kim.

Som en del av det nya partnerskapet vill Nexen Tire öka sin varumärkesnärvaro på den italienska marknaden genom synlighet både på San Siro-stadion och online, samt med föreningen med ett gediget och välrenommerat varumärke på internationell nivå som t.ex. AC Milan. Nexen Tire har åtagit sig att befästa relationen med sin befintliga kundbas genom exklusiva produktpremier och fotbollsupplevelser.

Nexen Tire

Nexen Tire, etablerat 1942, är en global däcktillverkare med huvudkontor i Sydkorea. Nexen Tire, en av världens snabbast växande däcktillverkare, interagerar för närvarande med cirka 150 länder runt om i världen och äger fyra tillverkningsanläggningar - två i Korea (Yangsan och Changnyeong), en i Qingdao, Kina och en annan fabrik i Tjeckien. Nexen Tire producerar däck för personbilar, SUV och lätta lastbilar med avancerad teknik och hög design. Nexen Tire levererar OE-däck till globala biltillverkare i olika länder runt om i världen. 2014 uppnådde företaget för första gången en grand slam av världens topp 4 designutmärkelser bland de olika däcktillverkarna i världen.

Amring AB

På den svenska marknaden görs Nexens produkter tillgängliga genom Amring AB, en av Nordens största däckgrossister med huvudlager och kontor i Göteborg. Amring har sedan 2015 sålt Nexens produkter på den nordiska marknaden och har under de senaste åren sett en kraftigt ökad efterfrågan på Nexens produkter.