Gå direkt till innehåll
Amazonbyrån Amzello värvar Lotta Zachrisson, Senior Amazon Consultant, från The Early Birds

Amazonbyrån Amzello värvar ytterligare en expert

Anna Nordlanders Amazonbyrå fortsätter att växa. Nu värvar de Lotta Zachrisson från The Early Birds.

Med den ökade efterfrågan från svenska bolag utökar Amzello sitt team med ytterligare en rutinerad Amazonexpert. Lotta Zachrisson kommer närmast från byrån The Early Birds och har innan dess under många år arbetat med Amazon i USA.

– Det ska bli fantastiskt kul att få jobba med ett gäng som består av så rutinerade personer och jag ser verkligen fram emot att få fortsätta hjälpa svenska företag att ta sig an Amazon och kunna sälja mer runtom i världen, säger Lotta Zachrisson.

Amazon öppnade sin svenska verksamhet i oktober 2020 och i september i år lanserades Amazon Prime, vilket gjort att många svenska företag på allvar börjar se över kompetensbehovet i sina organisationer. Inte bara för sin försäljning i Sverige utan framför allt internationellt med de möjligheter som Amazon erbjuder företag att växa utanför Sveriges gränser.

– Vi är superglada över att Lotta har valt att börja hos oss. Lotta har kompetensen och erfarenheten som bara en handfull har idag på den svenska marknaden. Dessutom så vet vi att Lotta gjort ett bra jobb hos sina tidigare kunder och har ett arbetssätt som passar väl in med hur vi på Amzello jobbar, säger Helena Sjögren, VD på Amzello

Taggar

Amzello är ett svenskt konsultbolag med gedigen erfarenhet av att sälja på Amazon. Vi erbjuder tjänster som hjälper företag att starta upp, utveckla och förvalta sin försäljning på marknadsplatsen. Företaget ägs av investeringsbolaget Dynaventures tillsammans med privata investerare och startades 2021.

Helena Sjögren

Presskontakt CEO & Co-founder VD och medgrundare 0739073726 Hemsida LinkedIn