Snabbväxande Anaplan öppnar nordiskt kontor i Stockholm

Anaplan levererar lösningar som gör att företag snabbt kan modellera och planera sina finansiella och operativa processer. Nu öppnar man ett kontor i Stockholm för en stor satsning på Norden. På kort tid har Anaplan etablerat sig i Storbritannien, Frankrike och Sverige – och den internationella expansionen kommer att fortsätta under 2013.

Thomas Anderberg är ny VD för Anaplan i Norden och kommer närmast från PwC där han arbetat som managementkonsult. Thomas har i över tjugo års tid hjälpt nordiska bolag att effektivisera sin verksamhetsstyrning med IT-lösningar. Han har bland annat varit säljchef på Hyperion och var en av grundarna av Outlooksoft Nordic.

– Jag vågar nog prata om en ny tid, en revolutionerande förändring inom beslutsstöd för företag. Vi brinner för att erbjuda företag i Norden nya möjligheter att fatta snabbare beslut med rätt information. Nordiska företag ska kunna öka sin lönsamhet och sin konkurrenskraft med hjälp av Anaplan, säger Thomas Anderberg, VD för Anaplan i Norden.

Olof de Verdier är säljchef för Anaplan i Norden. Han har under mer än 20 år arbetat i ledande roller med försäljning av lösningar inom beslutsstöd på bland annat Hyperion, Outlooksoft, SAP och IBM.

Anaplan har sett en snabbt ökande efterfrågan på sitt system när nya kunder vill modellera och planera sina verksamheter. Under 2012 ökade antalet kunder med 500 procent med bl.a. McAfee, Pandora och Kimberly Clark. Nyligen blev det också klart att Anaplan fått ett nytt kapitaltillskott på 30 miljoner dollar genom bolaget Meritech Capital Partners.

– Vår fortsatta expansion i Europa skickar en viktig signal att Anaplan menar allvar med att växa internationellt. Vi tror mycket på den nordiska marknaden eftersom den alltid brukar ligga i framkant när det gäller att utnyttja modern teknologi, säger Fred Laluyaux, CEO på Anaplan.

Fred Laluyaux kommer själv att vara på plats när det nordiska kontoret i Stockholm invigs officiellt torsdagen den 21 mars kl. 15-17. Mer information om invigningen och anmälan finns på http://info.anaplan.com/20130321JoinAnaplaninStockholm_Registration.html