Atletisk trädfällning på högsta nivå - var med när en ny sport gör sitt intåg i Norden

STIHL® TIMBERSPORTS® är en stor sport runt om i världen. Den kommer ursprungligen från USA, Kanada, Australien och Nya Zeeland. 2001 gjorde sporten sitt intåg i Europa och sedan ett par år tillbaka sänds både EM och VM på Eurosport. Det är en fartfylld och mycket kraftfull sport med skogen och trädfällning i centrum. Det tävlas i 6 olika delmoment, både individuellt och i lag.

Vill du lära känna sporten, prova på och träffa den tyske mästaren Robert Ebner, hela det svenska laget och få expertinformation från Eurosports egen kommentator Anders Axklo är du hjärtligt välkommen till Elmia Wood den 4:e juni klockan 11:00 vid monter 127.

I Sverige satsas stort på sporten. Här har världens första utbildning för STIHL® TIMBERSPORTS® startats på Älvdalens Naturbruksgymnasium. Representanter från skolan, riktiga eldsjälar som brinner för sporten, kommer också att finnas på plats för att svara på frågor och berätta om sin fantastiska resa.

Kontaktpersoner:

Älvdalens Naturbruksgymnasium

Ing-Marie Bergman

Telefon: +46-0702-31 13 32

E-mail: ing-marie.bergman@edu.alvdalen.se

Gunilla Andersson

Telefon: +46-302-248 08 / +46-701-91 90 21

E-mail: gunilla.andersson@stihl.se

TIMBERSPORTS® is a registered trademark of ANDREAS STIHL AG & Co. KG.
For more information, go to www.stihl-timbersports.de/marke.