”Ovanligt lättstartad gräsklippare”

Utan kraftigt ryck

Att få igång gräsklipparen är för många ett besvärligt moment, då det oftast krävs stor kraft. Men det har vi ändrat på nu med vår funktion ”ReadyStart”. Det innebär att vi utrustat maskinen med teknik som underlättar, allt användaren behöver göra är att dra mjukt i startsnöret, utan större kraft. Nu kan alla i familjen hjälpa till med att klippa utan att behöva hjälp med att starta motorn.

Användarvänlighet

Vi har även försett handtaget med gummi som skonar händerna från vibrationer och ger ett mjukt skönt grepp. De kullagrade hjulen rullar lätt mot underlaget och i kombination med låg vikt underlättar det arbetet som blir enklare och roligare. Biokniven finfördelar det klippta gräset och för tillbaka det som gödning till den nyklippta gräsmattan.