Robotgräsklipparen som fått Bäst i Test av Råd & Rön

Robotgräsklipparen som fått Bäst i Test av Råd & Rön

VIKING MI 632, bäst i all sin enkelhet

Marknaden för robotgräsklippare har verkligen exploderat de senaste åren. Fler och fler sneglar avundsjukt på grannens robot som håller gräsmattan i perfekt skick och börjar se sig omkring efter en egen maskin som kan ta över den för många tråkiga gräsklippningen. VIKING lanserade 2014 sina två första robotgräsklippare, MI 632 och MI 632 P. Och redan första säsongen vann modellen MI 632 Råd & Röns stora robotklippartest, nr. 3/2014. För att ytterligare bekräfta testresultatet har VIKING låtit användare testa MI 632 via Smartson, där 92% var mycket nöjda med robotgräsklipparen.

En robot skall göra vardagen enklare och spara tid

Förutom att det är ganska häftigt med en robotgräsklippare som sköter gräsklippningen skall den framförallt göra vardagen enklare och ge oss mer tid. VIKING har tagit fasta på just detta och kombinerat det med enkelhet i alla led och ett perfekt klippresultat i sin MI 632. Enkel att programmera, riktig kniv som håller länge och ger en snygg gräsmatta och framförallt snabb. Vi vill ju trots allt kunna utnyttja vår gräsmatta och inte överlämna den till vår robot.

Bildtexter:

VIKING_MI632_01.jpg:

Enkelheten i en robotgräsklippare skall gå hela vägen menar VIKING, vilket också innebär en tydlig, avtagbar display med enkel programmering som tar dig genom menyn mer i bilder än text.

VIKING_MI632_02.jpg:

VIKING robotgräsklippare MI 632 kom ut på marknaden 2014 och blev redan samma år Bäst i Test i Råd & Röns stora gräsklippartest i nr. 3/2014.

VIKING_MI632_03.jpg: (frilagd)

VIKING MI 632/632 P robotgräsklippare - Tekniska data

MI 632 MI 632 P

Rek. klippyta: 1.000 – 3.000 m

Klippbredd: 30 cm

Klipphöjd (15 lägen): 20 – 60 mm

Laddningstid ca.: 60 min.

Ljudnivå: 63 dB(A)

Max. lutning: 35%

Vikt: 12 kg

Rek. pris inkl. moms 2015 19.900:-

MI 632 P

Rek. klippyta: 1.500 – 4.000 m2

Klippbredd: 30 cm

Klipphöjd (15 lägen): 20 – 60 mm

Laddningstid ca.: 60 min.

Ljudnivå: 63 dB(A)

Max. lutning: 35%