”Röjsågar med användaren i fokus!”

”Röjsågar med användaren i fokus!”

Funktioner som underlättar

Med ”Easy2Start” räcker det med ett lugnt drag för att motorn skall starta. M-tronic (FS 460) ser till att motorn presterar ännu mer optimalt oavsett årstid och yttre förhållanden.  Den integrerade startgas funktionen sköter varvtalet och återgår automatiskt till utgångsläget när gasreglaget trycks in. Det innebär att maskinen alltid är startklar och det finns ingen risk att göra fel. Proffsmodellerna (FS 410 & FS 460) är utrustade med 4-punkts antivibrationssystem som medger långa arbetspass.

Ekonomi och miljö

”2-Mix” motorn sparar inte bara på bränslekostnaderna utan även på miljön. Minskade spolförluster ger lägre utsläpp, som dessutom innebär en bättre arbetsmiljö. Trots lägre bränsleförbrukning levererar motorn högt vridmoment över ett brett varvtalsområde.  Alla modellerna är utrustade med ett ergonomiskt styre som man helt utan verktyg kan justera in efter varje användare eller vid transport, smart och smidigt när man skall packa in maskinen i bilen.

Stihl har ett mycket brett sortiment med maskiner för allt från enklare arbeten i hemmet till proffsens mer krävande och tyngre uppgifter. Våra produkter kan köpas hos våra kvalificerade återförsäljare som alla är Servande Fackhandlare. Du når dem lättast genom at ringa 020 – 555 666 Det innebär garanterat professionell service och tillgång till reservdelstillbehör under maskinens hela livstid.