”Snabb testvinnare* som sköts med enkla grepp”

”Snabb testvinnare* som sköts med enkla grepp”

Funktioner som förenklar

ReadyStart fungerar så att din kraft för att starta minimeras med ett lugnt och enkelt drag, sedan är maskinen igång. Fungerar fint oavsett väder och temperatur och kräver inget underhåll. Vario, kallas inställningen för steglös hastighet med ett handtag, perfekt för anpassning till olika sorters gräs. Med ett enda reglage justeras klipphöjden, enkelt, smidigt och problemfritt. Bioklipp, samla upp eller om gräset är riktigt högt, släpp ut det baktill. VM modellen har kombikniv och plugg och kan enkelt ställas om beroende på klippsätt.

Snabbhet och styrka

Hastigheten justeras mellan 2,4–5,2 km/h, vilket innebär en snabb och effektiv klippning av de flesta gräsmattor. Allt du behöver göra är att styra. I och med att klippbredden är på 43 cm, i kombination med den goda hastigheten blir du snabbt klar med stora ytor, utan större ansträngning. På tal om ansträngning så levererar den starka Briggs&Stratton motorn kraft som klarar av det mesta utan att klaga.