Den smarta adaptern STIHL ADA 1000 skiftar automatiskt batteri och är kompatibel med såväl rygglövblåsare som gräsklippare.

STIHL lanserar ADA 1000 – smart adapter för smidig grönyteskötsel

STIHL presenterar ADA 1000, en batteriadapter med dubbla fack för batterier inom AP-systemet. ADA 1000 ökar användbarheten och flexibiliteten då adaptern automatiskt skiftar till nästa AP-batteri vid behov. Adaptern är kompatibel med rygglövblåsen BGA 300 samt gräsklipparen RMA 765 V.

STIHL ADA 1000 introduceras som en lätthanterlig och kraftfull adapter med dubbla batterifack. Fullt kompatibel med både rygglövblåsaren BGA 300 och gräsklipparen RMA 765 V, möjliggör denna adapter en smidig övergång mellan två 36V AP-batterier utan behov av manuellt batteribyte.

– ADA 1000 är framtagen för effektivare och bekvämare arbete i naturen. Om användaren dessutom redan har AP batterier så är det fördelaktigt att köpa ADA 1000, som alternativ till ett ryggburet batteri säger Mats Gustafsson, Product Launch Manager på STIHL i Norden.

Med en vikt på endast 2 kg är ADA 1000 perfekt för exempelvis grönyteskötsel, då skiftet från rygglövblåsare till gräsklippare sker enkelt. STIHL nya adapter kan också användas med endast ett AP-batteri vid arbete med BGA 300, för ännu lägre vikt och bättre ergonomi.

Höjdpunkter:

• Full kompatibilitet: ADA 1000 är fullt kompatibel med BGA 300 och RMA 765 V, vilket ger användarna full integration med befintlig utrustning.

• Automatisk omkoppling: En nyckelfunktion hos ADA 1000 är den automatiska övergången till nästa AP-batteri när det första tar slut. Detta eliminerar behovet av manuellt batteribyte och håller användarna i gång utan avbrott.

• Flexibilitet: ADA 1000 ger full flexibilitet genom att stödja användningen av både batterisystemen AR och AP med BGA 300 och RMA 765 V.

• Lättvikt: Med en vikt på endast 2 kg utan batterier är ADA 1000 idealisk för grönyteskötsel.

STIHL ADA 1000 finns tillgänglig hos auktoriserade återförsäljare i första kvartalet av 2024.

Specifikationer

Batteriteknik: