STIHL lanserar urstark kollektion skyddskläder

STIHL lanserar urstark kollektion skyddskläder

STIHL arbetar ständigt för att utveckla sitt produktsortiment och sin skyddsutrustning för att göra skogen till en säkrare och mer ergonomisk arbetsplats. Design, ergonomi och kvalitet är inte bara viktigt när det gäller motorsågar. Det är minst lika viktigt när det gäller att utveckla skyddskläder och skyddsutrustning.

- Det stämmer. Vi lägger väldigt mycket tid och resurser på att analysera, utveckla och designa arbetskläder som klarar skogens extrema arbetsmiljö. Därför är vi extra stolta när vi nu lanserar vår nya klädkollektion STIHL X-FIT, säger Niclas Zetterberg på Andreas Stihl Norden.

STIHL X-FIT har helt klart mängder av nya och förbättrade egenskaper som lär göra livet betydligt säkrare, rörligare och mer komfortabelt för många skogsarbetare. Eller vad sägs om ett helt nytt och unikt 5-lagers skyddsinlägg med stretch, självlysande orange high viz och rejäla reflexlösningar, Keprotec® på utsatta delar, extremt rivstarkt 4-vägsstretch, 3XDRY® för torr in- och utsida, ventilationsfunktion, smutsavvisning och plagg som tål 60° tvätt.

STIHL är minst sagt kompromisslösa i sin design och lämnar som vanligt ingenting åt slumpen. Man slås ganska snabbt av alla små smarta, fräcka och praktiska detaljer som gör att STIHL X-FIT känns fulländad och svåröverträffad.

- Precis som i vår motorsågstillverkning är detaljerna oerhört viktiga för användarens helhetsupplevelse. Vattentäta dragkedjor, integrerade hängslen, utanpåliggande knäskyddsfickor och kängkrokar är bara några exempel på praktiska detaljer som höjer mervärdet på STIHL X-FIT, avslutar Niclas.

STIHLs nya X-FIT kollektion kommer bara att säljas genom den Servande Fackhandeln.

Vi välkomnar alla "modemedvetna" skogsproffs att komma till närmaste butik för att prova.

För mer information: Niclas Zetterberg, Andreas Stihl Norden AB, tel 0302-248 00, www.stihl.se

STIHL är världens mest köpta motorsågsmärke som säljs och marknadsförs i mer än 160 länder. Våra produkter finns bara hos kvalificerade återförsäljare som alla är Servande Fackhandlare. Det innebär garanterat professionell service och tillgång till reservdelar under maskinens hela livstid. Närmaste Servande Fackhandlare, Telefon: 020 - 555 666.