Ängelholmshem och Hyresgästföreningen överens – 0,75 procent höjning

Ängelholmshem och Hyresgästföreningen överens – 0,75 procent höjning

Ängelholmshem och Hyresgästföreningen är överens om ny hyra för 2021. Överenskommelsen innebär att grundhyran höjs med 0.75 procent. Den nya hyran gäller från 1 januari 2021.

- Vi befinner oss mitt i en pandemi och under rådande omständigheter är Ängelholmshem och Hyresgästföreningen eniga om att hålla 2021 års hyreshöjning så låg som möjligt. Detta trots att Ängelholmshems kostnader för löpande underhållsåtgärder, upphandlade tjänster, vattenskador och reparationer fortsätter att öka, Mikael Bornandersson interim vd Ängelholmshem.

Ängelholmshem är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Ängelholms kommun. Med strax över 3 100 lägenheter runt om i Ängelholms kommun är vi den största aktören på bostadsmarknaden i Ängelholm.