Dina Försäkringar flyttar in på kv. Slakteriet

Dina Försäkringar flyttar in på kv. Slakteriet

Dina Försäkringar blir en av Ängelholmshems lokalhyresgäster på det nya kvarteret Slakteriet på Stationsområdet. Dina Försäkringar har funnits sedan 1768 och erbjuder försäkringar till privatpersoner, företag och lantbrukare.

Dina Försäkringar har växt ur sina nuvarande lokaler i Gånarp, strax norr om Ängelholm och letade efter nya lokaler. På kravlistan stod flexibla, moderna och funktionella lokaler med plats för företagets fyrbenta medarbetare, hundarna. Att det blev just lokalen på kvarteret Slakteriet berodde på lokalens goda läge och möjligheten att anpassa lokalen efter företagets behov, förklarar Anita M Larsson, gruppchef på Dina Försäkringar.

Kvarteret Slakteriet är den första fastigheten som uppförs i den nya stadsdelen Stationsområdet i Ängelholm, ett spännande området som kommer växa mycket under de kommande åren med närhet till stad, natur och perfekt pendlarläge.

Vilka verksamheter som Dina Försäkringar får som grannar är ännu inte klart, men det återstår fyra kommersiella lokaler i kvarteret som varierar från 92 – 157 kvm. Utöver lokalerna består kvarteret av 153 hyreslägenheter och ett LSS-boende som kommer att drivas av Ängelholms kommun.

För mer information om Dina Försäkringar besök dina.se

Ängelholmshem är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Ängelholms kommun. Med strax över 3 250 lägenheter runt om i Ängelholms kommun är vi den största aktören på bostadsmarknaden i Ängelholm.

Caroline Benson

Presskontakt Kommunikationsansvarig kommunikation, marknadsföring, varumärke, sponsring 0431 - 43 60 29

Ängelholmshem är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Ängelholms kommun. Med strax över 3 100 lägenheter runt om i Ängelholms kommun är vi den största aktören på bostadsmarknaden i Ängelholm. Vi erbjuder ett brett utbud av bostäder för kunder med olika önskemål och behov. Vi har vanliga lägenheter i olika storlekar och utföranden, radhus och trygghetsboenden.