Tim Nedrup graffitikonstnär, i gatukonstkretsar känd som Tim Timmey.

Väletablerad graffitikonstnär skapar konst på Papegojan

En husfasad på området Papegojan i centrala Ängelholm kommer snart smyckas med en väggmålning. Det är den väletablerade graffitikonstnären Tim Nedrup från Höganäs, i gatukonstkretsar känd som Tim Timmey som ska utföra målningen.

På måndag den 1 juni påbörjades den nya väggmålningen som utförs av den väletablerade graffitikonstnären Tim Nedrup från Höganäs, i gatukonstkretsar känd som Tim Timmey.

Tim Nedrup har tidigare jobbat med företag som IKEA och bland annat fått uppdrag att måla vid Slussen och Åhlens i Stockholm. Han har även arbetat i Ängelholm tidigare där han målat en vägg på Storgatan 34 (bredvid Kappahl).

På Papegojan kommer väggmålningens motiv bestå av ett stort antal fåglar, 15 stycken närmare bestämt som symboliserar gatunamnen på området. En av fåglarna kommer vara Tims egen karakteristiska fågel. Fåglarna så kommer förevigas är and, duva, mås, ejder, korp, tärna, trana, stork, stare, spov, sparv, grissla, gås och papegoja.

På den bifogade skissen ser du väggmålningens konturer. Till skillnad från skissen så kommer fåglarna också färgläggas med livfulla färger.