Kan ni hitta energitjuvarna

Ängelholmslokaler anordnar tävling för att stoppa eneritjuvar

Under november till februari anordnar Ängelholmslokaler tillsammans med Ängelholms kommun en tävlingsserie som handlar om att minska energiförbrukningen i kommunens förskolor.

För att uppmuntra och stimulera medvetenhet kring energiförbrukning utlyser nu Ängelholmslokar i samarbete med Ängelholms kommun en tävlingsserie som riktar sig till all förskoleverksamhet som bedrivs i lokaler som förvaltas av Ängelholmslokaler.

Syftet är att öka medvetenhet och handlingskraft kring energiförbrukning.

Totalt utlyses tre olika deltävlingar där den första tävlingen handlar om att minska elförbrukningen. Vinnare blir den förskola som förbrukar minst el under november månad 2022 jämfört med november 2021. Den vinnande förskolan kommer att presenteras under vecka 51.

Deltävling nummer två, som pågår under hela december och januari, handlar om att dokumentera exempel på energibesparande åtgärder. Här presenteras vinnaren under vecka 7 2023.

I deltävling nummer tre, som är den sista, upprepas samma tema som i den första deltävlingen. Vinnande förskola blir den som har lägst energiförbrukning under februari månad 2023 jämfört med februari 2022. Vinnaren kommer att presenteras under vecka 11 2023.

- Jag tänker att en kommun som både har en batteripark och en historisk förebild som heter ELsa har ett extra stort ansvar att säkerställa att de barn som växer upp får en god energimedvetenhet. Därför känns det väldigt bra att Ängelholmslokaler nu är med och arrangerar en tävling för förskolorna i vår kommun, säger Pernilla Nevsten, VD på Ängelholmslokaler.

Ängelholmslokaler är sedan 2013 ett dotterbolag till Ängelholmshem med uppgift är att äga, driva och förvalta lokaler för Ängelholms kommuns verksamhet.

Pernilla Nevsten

VD Ängelholmslokaler Ängelholm 0431-43 60 01