Lilian Eriksson blir VD för Ängelholmslokaler

Lilian Eriksson blir VD för Ängelholmslokaler

Nu är rekryteringen klar av ny VD för det kommunala bostadsbolaget Ängelholmslokaler. Det blir Lilian Eriksson nuvarande kommundirektör som ska leda och utveckla Ängelholmslokaler i framtiden.

Styrelsen har också beslutat att utse kommundirektör Lilian Eriksson till ny vd för Ängelholmslokaler, bolaget som förvaltar och utvecklar lokaler för kommunens egna verksamheter. Ängelholmslokaler blir från och med 2021 ett eget bolag under det nybildade moderbolaget Ängelholms Stadshus AB. Lilian Eriksson avslutar sin tjänst som kommundirektör vid årsskiftet och får nu ett tidsbegränsat uppdrag som VD för Ängelholmslokaler till och med mars 2022.

-Lilian Eriksson har god insikt i Ängelholms kommuns nuvarande och framtida behov av verksamhetslokaler. I sin roll som kommundirektör har hon varit drivande i att utveckla samarbetet med Ängelholmslokaler. Det gör henne väl rustad för att leda Ängelholmslokaler i den nya bolagsstrukturen och fortsätta att utveckla samarbetet mellan kommunen och Ängelholmslokaler, säger Robin Holmberg.

- Det känns bra att få förtroendet att vidareutveckla samarbetet mellan kommunen som hyresgäst och Ängelholmslokaler. Kommunens skolor, förskolor, äldreboenden och andra välfärdslokaler är en förutsättning för att hålla hög kvalitet i kommunens verksamheter, säger Lilian Eriksson. Det ska också bli roligt att få arbeta tillsammans med nya ordföranden för Ängelholmslokaler, Åsa Herbst.

Lilian Eriksson tillträder sin nya tjänst i januari 2021.