Pernilla Nevsten blir ny VD för Ängelholmslokaler.

Pernilla Nevsten blir VD för Ängelholmslokaler

Under 2021 har tidigare kommundirektör Lilian Eriksson haft ett tidsbegränsat uppdrag som VD för det kommunala bostadsbolaget Ängelholmslokaler. Nu är rekryteringen av hennes efterträdare klar. Det blir Pernilla Nevsten, nuvarande fastighetschef på Lunds kommun, som ska leda och utveckla Ängelholmslokaler i framtiden.

Ängelholmslokalers styrelse har beslutat att utse Pernilla Nevsten till ny vd för Ängelholmslokaler, bolaget som förvaltar och utvecklar lokaler för kommunens egna verksamheter. Pernilla Nevsten tillträder som Ängelholmslokalers VD från och med den 1 april 2022.

- Efter en noggrann rekryteringsprocess har vi enats om att anställa Pernilla Nevsten som bolagets nya VD. Förutom att Pernilla uppfyller alla formella krav beträffande erfarenheter och utbildning är hon dedikerad uppgiften att förbättra och utveckla verksamheternas fastigheter i vår kommun, berättar Åsa Herbst, styrelseordförande i Ängelholmslokaler.

- Ängelholmslokaler är ett spännande bolag som både har fokus på att utveckla det befintliga fastighetsbeståndet, med de kommunala verksamheternas behov i fokus, och bygger nytt för framtiden. Det känns otroligt roligt att ha fått förtroendet att leda detta arbete vidare, avslutar Pernilla Nevsten.

Åsa Herbst

Styrelseordförande