GLADSHEIM FÖRVÄRVAR I ESKILSTUNA FRÅN MESTA BYGG

Gladsheim Fastigheter har förvärvat 6 bostadsfastigheter i Eskilstuna om sammanlagt 86 lägenheter. Den totala ytan uppgår till 7 338 kvadratmeter, varav 96 procent utgörs av bostäder. Förvärvet sker i bolagsform till en direktavkastning uppskattad av köparen till 3,4 procent.

Fastigheterna är tätt belägna i området Östermalm, centralt i Eskilstuna. Säljer gör Mesta Bygg, en byggmästarfamilj som ägt fastigheterna i generationer.

”Från första stund vi kontaktade Angermann har allt skötts mycket proffsigt. Angermanns personal är mycket lättsamma och tillmötesgående att arbeta tillsammans med. För oss var det viktigt att hitta en köpare som värnar om både fastigheterna och hyresgästerna. Vi har fått ett stort förtroende för Gladsheim och är säkra på att de är en efterträdare som kommer ta det ansvaret. ” Per Andersson, Mesta Bygg

”Eskilstunaförvärvet blir vår fjärde affär sen starten i mars och etablerar på ett tydligt sätt västra Mälardalen som en av våra förvaltningsregioner. Vi fortsätter att selektivt förvärva portföljer i starka mikrolägen.” David Dahlgren, VD Gladsheim Fastigheter

”Det har varit en mycket lyckad affär och vi är glada över utgången och att säljare och köpare känner sig nöjda. Det är även extra roligt att vi fått förtroendet från Mesta Bygg som ägt fastigheterna under en väldigt lång tid.” Claes Virgin, VD Angermann

• Fastighetsförmedling